Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Appropå ABS, AirBag och övriga "ballong"-ryggsäckar...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 969612" data-attributes="member: 29149"><p>Korrekt.</p><p>Vilket är synd. En riktig utredning som inkluderar intervjuer av överlevande (inkl andra halvan av gruppen) skulle göra mer för lavinsäkerheten än torra fakta om väder, vind, snö och sluttning. Precis som många skriver i flera olika trådar så har vi alla gjort fel. Det intressanta är hur vi kan minimera felaktigt beteende. Kunskapen verkar ofta vara större än rädslan tyvärr.</p><p></p><p> [USER=51492]@snorkel[/USER]: Jag förstod att det var där du menade. Det är faktiskt ett av relativt få ställen som jag beslutat att inte åka om det inte är extremt säkert (mkt sällan). När jag dör ska det vara pga att jag missat något, inte för att jag tagit en dum risk som jag faktiskt var medveten om enbart för att jag inte orkade promenera en bit längs en väg. Detta är INTE menat som kritik mot dig utan enbart för att ge min åsikt till andra läsare! (Detta är ett viktigt ämne, jag vill absolut inte bråka.)</p><p></p><p>Kabiner fulla av ABS-ryggor på åkare som kanske har kunskap men inte respekt. Gäller inte alla men alltför många. Att 20-åringar har en outvecklad frontallob och tar stora risker vet jag om men att 40-åringa män (99% män) beter sig likadant är lite nytt förr mig alla fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 969612, member: 29149"] Korrekt. Vilket är synd. En riktig utredning som inkluderar intervjuer av överlevande (inkl andra halvan av gruppen) skulle göra mer för lavinsäkerheten än torra fakta om väder, vind, snö och sluttning. Precis som många skriver i flera olika trådar så har vi alla gjort fel. Det intressanta är hur vi kan minimera felaktigt beteende. Kunskapen verkar ofta vara större än rädslan tyvärr. [USER=51492]@snorkel[/USER]: Jag förstod att det var där du menade. Det är faktiskt ett av relativt få ställen som jag beslutat att inte åka om det inte är extremt säkert (mkt sällan). När jag dör ska det vara pga att jag missat något, inte för att jag tagit en dum risk som jag faktiskt var medveten om enbart för att jag inte orkade promenera en bit längs en väg. Detta är INTE menat som kritik mot dig utan enbart för att ge min åsikt till andra läsare! (Detta är ett viktigt ämne, jag vill absolut inte bråka.) Kabiner fulla av ABS-ryggor på åkare som kanske har kunskap men inte respekt. Gäller inte alla men alltför många. Att 20-åringar har en outvecklad frontallob och tar stora risker vet jag om men att 40-åringa män (99% män) beter sig likadant är lite nytt förr mig alla fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Appropå ABS, AirBag och övriga "ballong"-ryggsäckar...
Tillbaka
Topp