Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
April
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fogy" data-source="post: 38023" data-attributes="member: 13962"><p>Glaciäerklädda skidorter såsom; Chamonix, Val´d Isère/Tignes har ju alltid snö men frågan är väl hur kul det är att hasa runt på en platt glaciär en hel vecka?? </p><p>Chamonix har annars en tendens att ha ont om snö sent på säsongen bortsett från glaciärerna. </p><p>Val´d Isère/Tignes har ju annars ganska hyfsat med snö sent. </p><p>Val Thorens är annars det säkraste alternativet. Inga glaciärer men riktigt snösäkert.</p><p>Sedan har vi ju "de södra" orterna (Alpe´d Huez, Les Deux Alpes, Serre Chevalier, La Grave) som trots glaciärer (Alpe´d Huez, La Grave, Les Deux) inte riktigt ses som hypersnösäkra.</p><p>Nu har jag inte varit i alla dessa anläggningar i april så det finns nog nån som har en bättre syn på läget än jag. </p><p>Hursomhelst skulle jag satsa på Val Thorens.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fogy, post: 38023, member: 13962"] Glaciäerklädda skidorter såsom; Chamonix, Val´d Isère/Tignes har ju alltid snö men frågan är väl hur kul det är att hasa runt på en platt glaciär en hel vecka?? Chamonix har annars en tendens att ha ont om snö sent på säsongen bortsett från glaciärerna. Val´d Isère/Tignes har ju annars ganska hyfsat med snö sent. Val Thorens är annars det säkraste alternativet. Inga glaciärer men riktigt snösäkert. Sedan har vi ju "de södra" orterna (Alpe´d Huez, Les Deux Alpes, Serre Chevalier, La Grave) som trots glaciärer (Alpe´d Huez, La Grave, Les Deux) inte riktigt ses som hypersnösäkra. Nu har jag inte varit i alla dessa anläggningar i april så det finns nog nån som har en bättre syn på läget än jag. Hursomhelst skulle jag satsa på Val Thorens. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
April
Tillbaka
Topp