Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
är åkningen slut för mig???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Malmros" data-source="post: 67980" data-attributes="member: 14169"><p>Vill inte låta negativ på något sätt, men jag har då inte lyckats bli av med mitt onda helt o hållet, även efter ca 7 år. Vintern 96/97 så säsongade jag med riktigt dåliga pjäxor, hårda som bara den. Hoppade mycket och fick en hel del hårda landningar då det blev bakåtvikt. Fick ruskigt ont och använde liniment och masserade varje kväll (samt drack en del sprit för att lindra...=)).</p><p>Det blev nya pjäxor året efter och mina bekymmer var borta. Åtminstone de åka-vanligt-utan-att-få-ont bekymmerna.</p><p></p><p>Men varenda gång jag landar hårt, och får lite bakåtvikt så smärtar det till ordentligt. Blir med andra ord inte så mycket jibbande för min del.</p><p></p><p>Tipset är att strecha ordentligt, varenda dag. Kör lite varierande åkning och undvika att hoppa hela tiden. Sist men inte minst: Åk bättre! Så slipper du få bakåtvikt...=)</p><p></p><p>/M</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Malmros, post: 67980, member: 14169"] Vill inte låta negativ på något sätt, men jag har då inte lyckats bli av med mitt onda helt o hållet, även efter ca 7 år. Vintern 96/97 så säsongade jag med riktigt dåliga pjäxor, hårda som bara den. Hoppade mycket och fick en hel del hårda landningar då det blev bakåtvikt. Fick ruskigt ont och använde liniment och masserade varje kväll (samt drack en del sprit för att lindra...=)). Det blev nya pjäxor året efter och mina bekymmer var borta. Åtminstone de åka-vanligt-utan-att-få-ont bekymmerna. Men varenda gång jag landar hårt, och får lite bakåtvikt så smärtar det till ordentligt. Blir med andra ord inte så mycket jibbande för min del. Tipset är att strecha ordentligt, varenda dag. Kör lite varierande åkning och undvika att hoppa hela tiden. Sist men inte minst: Åk bättre! Så slipper du få bakåtvikt...=) /M [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
är åkningen slut för mig???
Tillbaka
Topp