Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
är b3 rätt för mig ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik832995" data-source="post: 296809" data-attributes="member: 66805"><p>hej har funderat på att skaffa fler skidor för att ha till pist och försöka lära mig lössnöåkning .har idag head ic 300 i l.177 r 17 m ganska hårda mkt bra isgrepp och 63 mm i midja . åker oftast på mina ross 9s oversize l.165 r 12-13 m jättekul å bra men kämpigt för knäna .jag tror att jag kan ligga på skär ganska bra .</p><p>har tyvärr skadat knäet så det blir inget mer åkt på 9s iår (kanske inget alls ).</p><p>tror att b3 är en bra pist skida som är bra att lära / åka op med . </p><p>rätt eller fel ? nåt annat som är bättre ?</p><p>är 43 år 184 lång 78 kg åker ca 30 dar / år .</p><p>brukar prova skidor när tillfälle ges dock ej i lössnö . </p><p>har gillat tex :ross z9, völkl ac4 .</p><p>inte gillat tex :atomic metron, k2 recon ,elan magfire 8 .</p><p>ross b2 ok men kanske lite smal / mjuk ?</p><p>tips emottages tacksamt erik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik832995, post: 296809, member: 66805"] hej har funderat på att skaffa fler skidor för att ha till pist och försöka lära mig lössnöåkning .har idag head ic 300 i l.177 r 17 m ganska hårda mkt bra isgrepp och 63 mm i midja . åker oftast på mina ross 9s oversize l.165 r 12-13 m jättekul å bra men kämpigt för knäna .jag tror att jag kan ligga på skär ganska bra . har tyvärr skadat knäet så det blir inget mer åkt på 9s iår (kanske inget alls ). tror att b3 är en bra pist skida som är bra att lära / åka op med . rätt eller fel ? nåt annat som är bättre ? är 43 år 184 lång 78 kg åker ca 30 dar / år . brukar prova skidor när tillfälle ges dock ej i lössnö . har gillat tex :ross z9, völkl ac4 . inte gillat tex :atomic metron, k2 recon ,elan magfire 8 . ross b2 ok men kanske lite smal / mjuk ? tips emottages tacksamt erik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
är b3 rätt för mig ?
Tillbaka
Topp