Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
är b3 rätt för mig ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AKvS" data-source="post: 296917" data-attributes="member: 14045"><p>om du gillar völkl AC4 och åker mycket pist så tror jag B3 blir ett allt för mjukt alternativ för dig. Om du sedan skall ta det lugnare (pga. knät) så kan det vara bättre. Jag har åkt några dagar på B3 och tyckte den var lite tråkig och fick inte det gensvar från den jag önskade. De var dessutom inte så bra, som man kan förvänta sig från en skida med den bredden, i offpisten. något med utformingen i toppen klurade jag på. Gick då från mina Head Monster i.m 85. </p><p>Om man däremot går över tilL AC4 så har men en skida som är relativt kul i pist. kräver lite fart och kunskap men det verkar du inte sakna. Det är dock hårdare vilket gör att de kan vara lite svårare/tristare i mjuk snö, i uppkört så blir det tvärt om.</p><p></p><p>Om man åker mest i pist är det dessa egenskaper man skall koncentrera sig på. </p><p></p><p>B2 kan vara ett alternativ men jag tror inte du förlorar mycket på att gå upp 10-15mm i midja. B2 är, vad jag hört, ännu lite tristare än b3. Den används ofta som hyrskida i de stora orterna vilket ofta betyder att den är lättåkt och iof. hållbar </p><p></p><p>Jag är förresten ungefär lika lång som du och har samma vikt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AKvS, post: 296917, member: 14045"] om du gillar völkl AC4 och åker mycket pist så tror jag B3 blir ett allt för mjukt alternativ för dig. Om du sedan skall ta det lugnare (pga. knät) så kan det vara bättre. Jag har åkt några dagar på B3 och tyckte den var lite tråkig och fick inte det gensvar från den jag önskade. De var dessutom inte så bra, som man kan förvänta sig från en skida med den bredden, i offpisten. något med utformingen i toppen klurade jag på. Gick då från mina Head Monster i.m 85. Om man däremot går över tilL AC4 så har men en skida som är relativt kul i pist. kräver lite fart och kunskap men det verkar du inte sakna. Det är dock hårdare vilket gör att de kan vara lite svårare/tristare i mjuk snö, i uppkört så blir det tvärt om. Om man åker mest i pist är det dessa egenskaper man skall koncentrera sig på. B2 kan vara ett alternativ men jag tror inte du förlorar mycket på att gå upp 10-15mm i midja. B2 är, vad jag hört, ännu lite tristare än b3. Den används ofta som hyrskida i de stora orterna vilket ofta betyder att den är lättåkt och iof. hållbar Jag är förresten ungefär lika lång som du och har samma vikt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
är b3 rätt för mig ?
Tillbaka
Topp