Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Är brädan för lång?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rideout" data-source="post: 518338" data-attributes="member: 91792"><p>Hej, vore tacksam för lite hjälp i en väl debaterad fråga på forumet, nu sållar jag mig också till de tjatiga...</p><p></p><p>Jag har spanat på en bräda som är 158 cm, men undrar nu ifall den är för lång för mig? Bör jag ta 154 istället?</p><p></p><p>Jag är 180cm lång, väger 74kg. Viktmässigt ligger jag bra i spannet på bägge längderna.</p><p></p><p>Åker mest pist och gärna offpist, men inte så avancerad offpist, oftast typ i skogen jämte pisten. Vill även kunna få med mig brädan i lite hopp och spinnar utan att känna att den är klumpig. Den ska helst vara ganska allround alltså.</p><p></p><p>Kommer 158 funka för mig rent längdmässigt om jag skulle vilja åka mer i parken än vad jag gör i dagsläget? Eller bör jag kliva ner till 154?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rideout, post: 518338, member: 91792"] Hej, vore tacksam för lite hjälp i en väl debaterad fråga på forumet, nu sållar jag mig också till de tjatiga... Jag har spanat på en bräda som är 158 cm, men undrar nu ifall den är för lång för mig? Bör jag ta 154 istället? Jag är 180cm lång, väger 74kg. Viktmässigt ligger jag bra i spannet på bägge längderna. Åker mest pist och gärna offpist, men inte så avancerad offpist, oftast typ i skogen jämte pisten. Vill även kunna få med mig brädan i lite hopp och spinnar utan att känna att den är klumpig. Den ska helst vara ganska allround alltså. Kommer 158 funka för mig rent längdmässigt om jag skulle vilja åka mer i parken än vad jag gör i dagsläget? Eller bör jag kliva ner till 154? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Är brädan för lång?
Tillbaka
Topp