Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
äR brädan för liten för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kula82" data-source="post: 846808" data-attributes="member: 97790"><p>Det beror ju på vad för åkning du vill ha den till..du kan ju inte säga att 27cm kortare bräda än sig själv är optimalt i puder t.ex.</p><p></p><p>Angående mitt tidigare inlägg så är det för jag tycker att det är en jävla feg genväg att gå att välja en kort bräda som bara funkar bra i parken om man även åker annat , man kan lära sig att snurra bra med en längre bräda och då får man också bättre åkning överallt.</p><p></p><p>Sen om man kan åka riktigt bra så kan man ju självklart använda brädor till fullo utanför deras ram. Jag åker på en Bataleon ET 157 med flex 5-3-5 (jag är175 väger nära 90) och ligger på djävelusiska skär när jag vill det. ( helt utan forwardlean).....för att hinta till en annan tråd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kula82, post: 846808, member: 97790"] Det beror ju på vad för åkning du vill ha den till..du kan ju inte säga att 27cm kortare bräda än sig själv är optimalt i puder t.ex. Angående mitt tidigare inlägg så är det för jag tycker att det är en jävla feg genväg att gå att välja en kort bräda som bara funkar bra i parken om man även åker annat , man kan lära sig att snurra bra med en längre bräda och då får man också bättre åkning överallt. Sen om man kan åka riktigt bra så kan man ju självklart använda brädor till fullo utanför deras ram. Jag åker på en Bataleon ET 157 med flex 5-3-5 (jag är175 väger nära 90) och ligger på djävelusiska skär när jag vill det. ( helt utan forwardlean).....för att hinta till en annan tråd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
äR brädan för liten för mig?
Tillbaka
Topp