Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Är demobindningar underskattat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leafy" data-source="post: 1297106" data-attributes="member: 81942"><p>Också sett att de på Sport Conrad t.ex. skriver att det är en stack height på 24mm på vanliga och 25 på demoversionen av griffon men jag tror att det är osanning om man jämför med data man hittar på andra ställen.</p><p></p><p>Griffon 13 ID tåhöjd 20, häl 24</p><p>Griffon 13 demo Tåhöjd 29,5 häl 28 (alltså en negativ position också)</p><p></p><p>Men återigen så är jag sugen på att testa att äga ett par demobindningar och verkligen prova hur det är om man "lever" med dem och inte bara provar 2-3 åk på en skidtestarhelg. Jag tror ju inte att jag personligen hade märkt av någon direkt skillnad på att stå högre eller ha en annan vinkel på pjäxan mot skidan och man vänjer sig väl tillslut med.</p><p></p><p>Sen aspekten vidareförsäljning, man behöver inte byta bindning, flytta bindning, plugga och oroa sig för att komma för nära ett gammalt hål m.m. Du kan i princip swisha han före dig i liftkön, ställa om dem i liften påväg upp och sen köra som vanligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leafy, post: 1297106, member: 81942"] Också sett att de på Sport Conrad t.ex. skriver att det är en stack height på 24mm på vanliga och 25 på demoversionen av griffon men jag tror att det är osanning om man jämför med data man hittar på andra ställen. Griffon 13 ID tåhöjd 20, häl 24 Griffon 13 demo Tåhöjd 29,5 häl 28 (alltså en negativ position också) Men återigen så är jag sugen på att testa att äga ett par demobindningar och verkligen prova hur det är om man "lever" med dem och inte bara provar 2-3 åk på en skidtestarhelg. Jag tror ju inte att jag personligen hade märkt av någon direkt skillnad på att stå högre eller ha en annan vinkel på pjäxan mot skidan och man vänjer sig väl tillslut med. Sen aspekten vidareförsäljning, man behöver inte byta bindning, flytta bindning, plugga och oroa sig för att komma för nära ett gammalt hål m.m. Du kan i princip swisha han före dig i liftkön, ställa om dem i liften påväg upp och sen köra som vanligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Är demobindningar underskattat?
Tillbaka
Topp