Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Är det bara onödigt att köpa en dyr, teknisk pjäxa, trots att man bara cruisar pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1245989" data-attributes="member: 83225"><p>1 är det helt onödigt att köpa en riktigt dyr, och tekniskt avancerad pjäxa, trots att jag bara kommer att Cruise.a i pisten? - <strong>Ja, egentligen. Det som är tekniskt avancerat och därmed dyrt idag är ju olika sätt att uppnå kompromiss mellan vikt och prestanda samt också olika gålägen. Ska du bara åka pist blir det ointressant och du kommer att kunna hitta prestandamässigt bra pjäxor till humana priser.</strong></p><p></p><p>2. Är det lättare att customisera en dyr pjäxa än en billigare? <strong>Som tidigare svarat på, det kan vara så men inte nödvändigtvis</strong></p><p></p><p>3. Kan jag köra några veckor/år med mina pjäxor, under (säg) 10år utan att de blir sämre?</p><p></p><p>4. Är en dyr innersko något som gör en tillräcklig skillnad för att det är värt? - <strong>Det beror ju helt på. Om du får tillräckligt bra passform i originalet så finns ju ingen anledning att lägga pengar på dyrare och mer anpassningsbara innerskor. Så för att kunna svara på den frågan måste man veta hur komplicerade fötter du har.</strong></p><p></p><p>*jag har tänkt att forma, gjuta, köpa och gjuta formsulor och gå all in för att de skall sitta så bra det går* <strong>Samma sak här. Huruvida du behöver sulor beror ju en hel del på hur dina fötter ser ut. </strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1245989, member: 83225"] 1 är det helt onödigt att köpa en riktigt dyr, och tekniskt avancerad pjäxa, trots att jag bara kommer att Cruise.a i pisten? - [B]Ja, egentligen. Det som är tekniskt avancerat och därmed dyrt idag är ju olika sätt att uppnå kompromiss mellan vikt och prestanda samt också olika gålägen. Ska du bara åka pist blir det ointressant och du kommer att kunna hitta prestandamässigt bra pjäxor till humana priser.[/B] 2. Är det lättare att customisera en dyr pjäxa än en billigare? [B]Som tidigare svarat på, det kan vara så men inte nödvändigtvis[/B] 3. Kan jag köra några veckor/år med mina pjäxor, under (säg) 10år utan att de blir sämre? 4. Är en dyr innersko något som gör en tillräcklig skillnad för att det är värt? - [B]Det beror ju helt på. Om du får tillräckligt bra passform i originalet så finns ju ingen anledning att lägga pengar på dyrare och mer anpassningsbara innerskor. Så för att kunna svara på den frågan måste man veta hur komplicerade fötter du har.[/B] *jag har tänkt att forma, gjuta, köpa och gjuta formsulor och gå all in för att de skall sitta så bra det går* [B]Samma sak här. Huruvida du behöver sulor beror ju en hel del på hur dina fötter ser ut. [/B] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Är det bara onödigt att köpa en dyr, teknisk pjäxa, trots att man bara cruisar pist?
Tillbaka
Topp