Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
är det någon som har erfarenhet??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 98602" data-attributes="member: 29018"><p>Hej,</p><p>Det finns massor av "trådar" från andra som ställt samma fråga. Kika runt där så kommer du att få reda på mycket. De gånger jag har handlat har det fungerat smidigt. </p><p></p><p>Tänk på följande saker:</p><p></p><p>1) www.getboards.com accepterar inte kreditkort från internationella kunder. De vill att internationella kunder för över pengar till deras konto eller skickar en utländsk check. Tänk på att det kostar pengar.</p><p>2) kolla in deras fraktkostnader på deras hemsida</p><p>3) tänk på att du får betala tullavgift (runt 3-6%) och moms (25%) på pris+frakt när varorna kommer till Sverige (i väldigt få fall händer det att det missas och man "slipper" det)</p><p>4) tänk på att EU har lagt på en tilläggstull på vissa varor från USA, förnuvarande 14%.</p><p>5) eventuella returer tar tid och kostar pengar</p><p></p><p>Gå in på www.tullverket.se för mer information, du kan ringa dem för att se vad just dina varor har för tullavgift och om de är belastade med en tilläggstull. På deras sida hänvisas man till kommerskollegium, där finns en lista på de varorna, se dokument: <a href="http://www.kommers.se/binaries/attachments/2517_Varor_som_kommer_att_omfattas_av_strafftullar.pdf" target="_blank">http://www.kommers.se/binaries/attachments/2517_Varor_som_kommer_att_omfattas_av_strafftullar.pdf</a> </p><p></p><p>Om man handlar inom EU slipper man tull och moms</p><p></p><p>Lycka till,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 98602, member: 29018"] Hej, Det finns massor av "trådar" från andra som ställt samma fråga. Kika runt där så kommer du att få reda på mycket. De gånger jag har handlat har det fungerat smidigt. Tänk på följande saker: 1) www.getboards.com accepterar inte kreditkort från internationella kunder. De vill att internationella kunder för över pengar till deras konto eller skickar en utländsk check. Tänk på att det kostar pengar. 2) kolla in deras fraktkostnader på deras hemsida 3) tänk på att du får betala tullavgift (runt 3-6%) och moms (25%) på pris+frakt när varorna kommer till Sverige (i väldigt få fall händer det att det missas och man "slipper" det) 4) tänk på att EU har lagt på en tilläggstull på vissa varor från USA, förnuvarande 14%. 5) eventuella returer tar tid och kostar pengar Gå in på www.tullverket.se för mer information, du kan ringa dem för att se vad just dina varor har för tullavgift och om de är belastade med en tilläggstull. På deras sida hänvisas man till kommerskollegium, där finns en lista på de varorna, se dokument: [URL]http://www.kommers.se/binaries/attachments/2517_Varor_som_kommer_att_omfattas_av_strafftullar.pdf[/URL] Om man handlar inom EU slipper man tull och moms Lycka till, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
är det någon som har erfarenhet??
Tillbaka
Topp