Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Är det nåt folk i fjällen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1276477" data-attributes="member: 144594"><p>Under en annan Årevecka (egentligen Duved) gick mitt avgasrör tvärt av strax framför ljuddämparen. Försökte laga med ståltråd och häftmassa etc men det höll inte. Om någon längs vägen Åre-Hässelby typ 1985 hörde ett jetplan försöka starta på vägen så var det bara vi som drog förbi. Vi vågade inte stanna för fika av rädsla att bli utskällda. Passageraren 50 cm bredvid mig hörde inte vad jag sa även om jag vrålade högt. Och jag lärde mig direkt vilket enormt vridmoment en bil får om man plockar bort ljuddämparen.</p><p>Detta var en Saab-Lancia 600, som i ett beg-bil test åratal senare sammanfattades som "bedrövlig kvalitet rakt igenom". Nog om sånt.</p><p></p><p>Har iofs en annan historia om vad en kompis gjorde i en taxi hem från Sunwing/Åre till Duved men den vågar jag inte berätta med hänsyn till den stackars taxichauffören. Men om en viss Åre-taxi än idag luktar litet unket så kan det finnas ett samband.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1276477, member: 144594"] Under en annan Årevecka (egentligen Duved) gick mitt avgasrör tvärt av strax framför ljuddämparen. Försökte laga med ståltråd och häftmassa etc men det höll inte. Om någon längs vägen Åre-Hässelby typ 1985 hörde ett jetplan försöka starta på vägen så var det bara vi som drog förbi. Vi vågade inte stanna för fika av rädsla att bli utskällda. Passageraren 50 cm bredvid mig hörde inte vad jag sa även om jag vrålade högt. Och jag lärde mig direkt vilket enormt vridmoment en bil får om man plockar bort ljuddämparen. Detta var en Saab-Lancia 600, som i ett beg-bil test åratal senare sammanfattades som "bedrövlig kvalitet rakt igenom". Nog om sånt. Har iofs en annan historia om vad en kompis gjorde i en taxi hem från Sunwing/Åre till Duved men den vågar jag inte berätta med hänsyn till den stackars taxichauffören. Men om en viss Åre-taxi än idag luktar litet unket så kan det finnas ett samband. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Är det nåt folk i fjällen?
Tillbaka
Topp