Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Är fotokromatiska gogglar värt det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1220038" data-attributes="member: 161297"><p>De flesta linser som har lanserats de senare åren är inte fotokromatiska utan försöker efterlikna och möjligen förbättra funktionen genom att styra genomsläppet med en spänning som i sin tur styrs av en fotocell eller med knappar. Känns onödigt dyrt och krängligt.</p><p></p><p>Själv har jag kört fotokromatiska från Cebe i fyra - fem år och är hur nöjd som helst. Funkar i allt från kvällsåkning i dålig belysning till bländande solljus. Det enda de inte riktigt klarar av är flatljus så där har jag en Hi-Pink Prizm från Oakley som jag hittade på rea.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1220038, member: 161297"] De flesta linser som har lanserats de senare åren är inte fotokromatiska utan försöker efterlikna och möjligen förbättra funktionen genom att styra genomsläppet med en spänning som i sin tur styrs av en fotocell eller med knappar. Känns onödigt dyrt och krängligt. Själv har jag kört fotokromatiska från Cebe i fyra - fem år och är hur nöjd som helst. Funkar i allt från kvällsåkning i dålig belysning till bländande solljus. Det enda de inte riktigt klarar av är flatljus så där har jag en Hi-Pink Prizm från Oakley som jag hittade på rea. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Är fotokromatiska gogglar värt det?
Tillbaka
Topp