Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Är inserts enda vettiga alternativet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="user83375" data-source="post: 1000100"><p>Jag har tummen extremt mycket mitt i handen och lyckades ändå montera insertsen klockrent, enda missen var att jag räknade från fel sida tejpen jag satt vid bootcenter så ena paret blev frammonterade 20 mm mer än jag tänkt. Är man bara noggrann, tar sig tid och tänker efter innan man sätter ner borret osv så är det absolut inga problem tycker jag. Bindningsbyte tar precis som Piglet55 skriver kort tid, skruvarna kan köpas i pack från insertsförsäljaren/skruvarna kan fixas från tillverkaren och köpas i närmsta järnaffär. Köp med fördel två omgångar skruv så slipper du oroa dig för att tappa bort samt att du kan dra i resterande skruvar i andra skidparet och slippa att saker skadar insertsen vid t.ex. transport.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="user83375, post: 1000100"] Jag har tummen extremt mycket mitt i handen och lyckades ändå montera insertsen klockrent, enda missen var att jag räknade från fel sida tejpen jag satt vid bootcenter så ena paret blev frammonterade 20 mm mer än jag tänkt. Är man bara noggrann, tar sig tid och tänker efter innan man sätter ner borret osv så är det absolut inga problem tycker jag. Bindningsbyte tar precis som Piglet55 skriver kort tid, skruvarna kan köpas i pack från insertsförsäljaren/skruvarna kan fixas från tillverkaren och köpas i närmsta järnaffär. Köp med fördel två omgångar skruv så slipper du oroa dig för att tappa bort samt att du kan dra i resterande skruvar i andra skidparet och slippa att saker skadar insertsen vid t.ex. transport. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Är inserts enda vettiga alternativet?
Tillbaka
Topp