Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Är Kuros 175 cm skida för lång för mig, 162 cm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kuro666" data-source="post: 839091" data-attributes="member: 119475"><p>Kanske försent men jag skriver ändå.</p><p>175cm ska inte vara några problem för dig om du har normal styrka i benen. </p><p>Är (iofs man) 187 cm 85 kg och har 185 cm men med facit i hand önskar att jag köpt 195 cm. De är otroligt lättåkta. Premiär i Engelberg i nov med 60cm puder och det är det bästa jag åkt på någonsin. Har tidigare åkt på Black Crows 193cm och fått jobba ganska duktigt. Därför valde jag en kortare skida. Nu flyter allt av sig själv. Kommer aldrig att byta igen( ok, kanske till 195 cm Kuro).</p><p>Skidan är absolut INTE tung. Jämför så få du se. Sätt INTE bindningen längre fram, vilket ngn rekommenderade.</p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Redigerat: Min fru har Griffon bindningen på ett par Salomon Geisha och den är verkligen super.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kuro666, post: 839091, member: 119475"] Kanske försent men jag skriver ändå. 175cm ska inte vara några problem för dig om du har normal styrka i benen. Är (iofs man) 187 cm 85 kg och har 185 cm men med facit i hand önskar att jag köpt 195 cm. De är otroligt lättåkta. Premiär i Engelberg i nov med 60cm puder och det är det bästa jag åkt på någonsin. Har tidigare åkt på Black Crows 193cm och fått jobba ganska duktigt. Därför valde jag en kortare skida. Nu flyter allt av sig själv. Kommer aldrig att byta igen( ok, kanske till 195 cm Kuro). Skidan är absolut INTE tung. Jämför så få du se. Sätt INTE bindningen längre fram, vilket ngn rekommenderade. Lycka till! Redigerat: Min fru har Griffon bindningen på ett par Salomon Geisha och den är verkligen super. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Är Kuros 175 cm skida för lång för mig, 162 cm?
Tillbaka
Topp