Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Är Merida One-Five-0 800D nått för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Martin_AL" data-source="post: 575172" data-attributes="member: 47338"><p>Hej</p><p></p><p>Sjukt kul att du ska cykla i Nya Zeeland. Det är ett fantastiskt land att cykla i. Var där från November förra året till Juni i år och det blev ganska många mil på hojen.</p><p></p><p>Jag köpte min cykel i NZ, i Nelson hos en butik som heter Bike HQ (finns även i christchurch). Mycket bra butik med kunnig personal och kanonbra service. Jag köpte tillråga på allt en One-Five-O 800-D fast 08:a. (guldbrungrön typ).</p><p></p><p>One-Five-O:en är en mycket bra cykel för nya zeeländska förhållanden. Den funkar bra uppför och bra utför, en sjukt allsidig cykel alltså. Lagom med slaglängd för det mesta faktiskt.</p><p></p><p>Det jag inte gillar lika mycket med är clearencen under hojen, alltså avståndet mellan marken och vevlagerhuset. Jag hade nog tyckt att ett par extra centimeter hade varit bra.</p><p></p><p>Jag gjorde också så att jag efter ett tag bytte till en kortare styrstam. Men det är ju en smaksak och beror mycket på hur du kör. Kör med en e-13 DRS kedjestyrare också, men det är ju med en smaksak.</p><p></p><p>För motsvarande 12 000 är det ett mycket bra köp.</p><p></p><p>Anledningen till att du inte hittar den i Sverige är att den inte säljs här.</p><p></p><p>PS.</p><p>Kolla in guideboken "Classic New Zealand Mountainbike Rides" av The Kenneth Brothers. Men ta graderingarna med en nypa salt - de gillar att cykla uppför. Om du kommer till Queenstown kolla in Skippers Canyon och Moonlight Track Loop (tror jag den heter)</p><p>DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Martin_AL, post: 575172, member: 47338"] Hej Sjukt kul att du ska cykla i Nya Zeeland. Det är ett fantastiskt land att cykla i. Var där från November förra året till Juni i år och det blev ganska många mil på hojen. Jag köpte min cykel i NZ, i Nelson hos en butik som heter Bike HQ (finns även i christchurch). Mycket bra butik med kunnig personal och kanonbra service. Jag köpte tillråga på allt en One-Five-O 800-D fast 08:a. (guldbrungrön typ). One-Five-O:en är en mycket bra cykel för nya zeeländska förhållanden. Den funkar bra uppför och bra utför, en sjukt allsidig cykel alltså. Lagom med slaglängd för det mesta faktiskt. Det jag inte gillar lika mycket med är clearencen under hojen, alltså avståndet mellan marken och vevlagerhuset. Jag hade nog tyckt att ett par extra centimeter hade varit bra. Jag gjorde också så att jag efter ett tag bytte till en kortare styrstam. Men det är ju en smaksak och beror mycket på hur du kör. Kör med en e-13 DRS kedjestyrare också, men det är ju med en smaksak. För motsvarande 12 000 är det ett mycket bra köp. Anledningen till att du inte hittar den i Sverige är att den inte säljs här. PS. Kolla in guideboken "Classic New Zealand Mountainbike Rides" av The Kenneth Brothers. Men ta graderingarna med en nypa salt - de gillar att cykla uppför. Om du kommer till Queenstown kolla in Skippers Canyon och Moonlight Track Loop (tror jag den heter) DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Är Merida One-Five-0 800D nått för mig?
Tillbaka
Topp