Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Är min bräda för gammal...?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 987524" data-attributes="member: 28391"><p>Ok kids, såhär ligger det till.</p><p></p><p>Bindningar har utvecklats vääääldigt mycket sedan 1996. Dagens bindningar är lättare, skönare, styvare och hållbarare.</p><p></p><p>Boots har också utvecklats vääääldigt mycket och är idag lättare, skönare, styvare och smidigare att ta på.</p><p></p><p>Brädor har också utvecklats mycket, men inte så mycket att man inte kan ha kul på en bräda från 1996 förutsatt att den är i ok skick. En bräda idag är fortfarande en träkärna med belag och stålkanter som är laminerad med epoxy och glasfiber, precis samma som 1996. Visst används det idag en del fancy material som inte användes lika mycket 1996 och en massa "nya" rocker/camber-profiler har kommit samt lite olika varianter av Magne-Traction, men faktum kvarstår. En bräda är en bräda och om den är av god kvalitet och i gott skick så kan man utan problem ha hur kul som helst på en bräda från 1996.</p><p></p><p>Min gamla Gnu Sissy 166 från 1996 har precis samma konstruktion som min Lib-Tech Litigator 172 som är från 2007.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 987524, member: 28391"] Ok kids, såhär ligger det till. Bindningar har utvecklats vääääldigt mycket sedan 1996. Dagens bindningar är lättare, skönare, styvare och hållbarare. Boots har också utvecklats vääääldigt mycket och är idag lättare, skönare, styvare och smidigare att ta på. Brädor har också utvecklats mycket, men inte så mycket att man inte kan ha kul på en bräda från 1996 förutsatt att den är i ok skick. En bräda idag är fortfarande en träkärna med belag och stålkanter som är laminerad med epoxy och glasfiber, precis samma som 1996. Visst används det idag en del fancy material som inte användes lika mycket 1996 och en massa "nya" rocker/camber-profiler har kommit samt lite olika varianter av Magne-Traction, men faktum kvarstår. En bräda är en bräda och om den är av god kvalitet och i gott skick så kan man utan problem ha hur kul som helst på en bräda från 1996. Min gamla Gnu Sissy 166 från 1996 har precis samma konstruktion som min Lib-Tech Litigator 172 som är från 2007. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Är min bräda för gammal...?
Tillbaka
Topp