Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Är mjölk bra att dricka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knatte" data-source="post: 156948" data-attributes="member: 15374"><p>Det är inte helt rätt att säga att man kan fà starka skidàkarben bara genom att dricka mjölk. Det är dock inte </p><p>làngt borta. Mjölk och mjölkprodukter är nämligen våra absolut viktigaste kalciumkällor. Kalcium, bygger, </p><p>tillsammans med kroppens rörelser och vitamin D, upp skelettet. Det vill säga att det ràcker inte enbara att </p><p>dricka mjölk, man màste ocksà träna för att uppnà goda resultat. Forskare rekommenderar en halv liter </p><p>mjölk, vilket ger 75 % procent av det kalcium vi behöver per dag. Själv dricker jag betydligt mer. Det är </p><p>viktigt att få i sig tillräckligt med kalcium under uppväxten, särskilt före och under puberteten. Kroppens </p><p>förmåga att lagra kalcium och lägga grunden till ett starkt skelett är då som störst, nàgot många av freerides </p><p>läsare bör notera</p><p></p><p>Efter 25-30-årsåldern minskar människans benmassa gradvis. Därför måste man fortsätta att få i sig </p><p>tillräckligt med kalcium. Ett lågt intag av kalcium ökar risken för benskörhet senare i livet. Kalcium behövs </p><p>dessutom för att blodet ska koagulera och för att musklerna ska fungera normalt.</p><p></p><p>I samma veva vill jag gärna slà ett slag för messmör ocksa. Det är gott, billigt och mycket nyttigt. Det är </p><p>dock först de senaste årtiondet som näringsforskningen visat de verkliga fördelarna med detta pålägg och idag </p><p>vet vi mycket mer än tidigare. Inget annat pålägg kommer ens i närheten av messmör när det gäller de </p><p>näringsmässiga kvaliteterna. För att àterkoppla till tidigare diskussion vill jag speciellt pàpeka att messmör är </p><p>en mycket bra kalciumkälla eftersom det ger ca 300 mg kalcium/100 g. Tänk pà det nästa gàng du ska köpa </p><p>pàlägg!</p><p></p><p>Som du nu säkert förstàr är en kombination av messmör, mjölk och hàrd benträning det ultimata sättet för </p><p>dig att imponera pà din tränare/träningspolare inför nästa styrekepass.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knatte, post: 156948, member: 15374"] Det är inte helt rätt att säga att man kan fà starka skidàkarben bara genom att dricka mjölk. Det är dock inte làngt borta. Mjölk och mjölkprodukter är nämligen våra absolut viktigaste kalciumkällor. Kalcium, bygger, tillsammans med kroppens rörelser och vitamin D, upp skelettet. Det vill säga att det ràcker inte enbara att dricka mjölk, man màste ocksà träna för att uppnà goda resultat. Forskare rekommenderar en halv liter mjölk, vilket ger 75 % procent av det kalcium vi behöver per dag. Själv dricker jag betydligt mer. Det är viktigt att få i sig tillräckligt med kalcium under uppväxten, särskilt före och under puberteten. Kroppens förmåga att lagra kalcium och lägga grunden till ett starkt skelett är då som störst, nàgot många av freerides läsare bör notera Efter 25-30-årsåldern minskar människans benmassa gradvis. Därför måste man fortsätta att få i sig tillräckligt med kalcium. Ett lågt intag av kalcium ökar risken för benskörhet senare i livet. Kalcium behövs dessutom för att blodet ska koagulera och för att musklerna ska fungera normalt. I samma veva vill jag gärna slà ett slag för messmör ocksa. Det är gott, billigt och mycket nyttigt. Det är dock först de senaste årtiondet som näringsforskningen visat de verkliga fördelarna med detta pålägg och idag vet vi mycket mer än tidigare. Inget annat pålägg kommer ens i närheten av messmör när det gäller de näringsmässiga kvaliteterna. För att àterkoppla till tidigare diskussion vill jag speciellt pàpeka att messmör är en mycket bra kalciumkälla eftersom det ger ca 300 mg kalcium/100 g. Tänk pà det nästa gàng du ska köpa pàlägg! Som du nu säkert förstàr är en kombination av messmör, mjölk och hàrd benträning det ultimata sättet för dig att imponera pà din tränare/träningspolare inför nästa styrekepass. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Är mjölk bra att dricka?
Tillbaka
Topp