Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Är skatefilmer dåligt filmade/redigerade?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="superunknown" data-source="post: 430947" data-attributes="member: 61590"><p>Tycker de flesta proffs filmer är riktigt tråkigt redigerade, de vill lägga all fokus på åkningen och filmningen så det enda dom gör är att ta grymt mycket slowmotion. Sjukt tråkigt att kolla på när dom inte är riktigt redigerade. ENJOY av Rage films är grymmt bra redigerade, och vad sjukt kul det är att kolla på då, inte som msp där dom bara lägger klippen efter varandra och bara går på deras filmning, enligt mig är det tråkigt iaf, även om det kan va sjukt cleant att se sekvenserna från deras heli shoot.</p><p></p><p>Och vad gäller skateboard/inlines/bmx filmer så är de troligtvis sämre/mindre väl gjord filmning pga att det är väldigt krångligt att t.ex åka med helikopter inne i centrum och liknande ställen, även väldigt svårt att använda kranar/rälsar då man byter spot väldigt ofta, inte som på skidor/snowboard att man nöter en hel dag.</p><p></p><p>Skidfilmer kanske ligger före skateboard, men snowboard filmerna är ju fortfarande mycket mer välgjorda än skidor, beror ju lite på att de funnits lite längre också.</p><p></p><p></p><p>bara jag som gillar filmer med lite drag i redigeringen?</p><p></p><p>mer filmer som ENJOY!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="superunknown, post: 430947, member: 61590"] Tycker de flesta proffs filmer är riktigt tråkigt redigerade, de vill lägga all fokus på åkningen och filmningen så det enda dom gör är att ta grymt mycket slowmotion. Sjukt tråkigt att kolla på när dom inte är riktigt redigerade. ENJOY av Rage films är grymmt bra redigerade, och vad sjukt kul det är att kolla på då, inte som msp där dom bara lägger klippen efter varandra och bara går på deras filmning, enligt mig är det tråkigt iaf, även om det kan va sjukt cleant att se sekvenserna från deras heli shoot. Och vad gäller skateboard/inlines/bmx filmer så är de troligtvis sämre/mindre väl gjord filmning pga att det är väldigt krångligt att t.ex åka med helikopter inne i centrum och liknande ställen, även väldigt svårt att använda kranar/rälsar då man byter spot väldigt ofta, inte som på skidor/snowboard att man nöter en hel dag. Skidfilmer kanske ligger före skateboard, men snowboard filmerna är ju fortfarande mycket mer välgjorda än skidor, beror ju lite på att de funnits lite längre också. bara jag som gillar filmer med lite drag i redigeringen? mer filmer som ENJOY! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Är skatefilmer dåligt filmade/redigerade?
Tillbaka
Topp