Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Är skidåkningen bättre om man åker längre bort i världen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skiing Santa" data-source="post: 1262104" data-attributes="member: 130187"><p>Jag har åkt lite i både Kanada och USA, om vi pratar pist så tycker jag att Lake Louise utanför Banff var väldigt trevligt - mest för att det likande Alperna så mycket (!). Var i USA/Colorado för några år sedan med min son på jullovet och blev väl inte så imponerad. Visst är högsta åkhöjden ofta bra - men dalarna är ju högre de också. I Telluride ligger gamla byn på ca 2600m höjd, nya hotellbyn på 2900m - då blir det inte så väldans stor fallhöjd även om högsta toppen är 4000+.. Vi var även i Aspen och Breckenridge - välskött men inte så imponerande. Finns många orter i alperna som är klart bättre om man gillar piståkning. Åre är också bra - undvik skolloven så är det rätt tomt i backarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skiing Santa, post: 1262104, member: 130187"] Jag har åkt lite i både Kanada och USA, om vi pratar pist så tycker jag att Lake Louise utanför Banff var väldigt trevligt - mest för att det likande Alperna så mycket (!). Var i USA/Colorado för några år sedan med min son på jullovet och blev väl inte så imponerad. Visst är högsta åkhöjden ofta bra - men dalarna är ju högre de också. I Telluride ligger gamla byn på ca 2600m höjd, nya hotellbyn på 2900m - då blir det inte så väldans stor fallhöjd även om högsta toppen är 4000+.. Vi var även i Aspen och Breckenridge - välskött men inte så imponerande. Finns många orter i alperna som är klart bättre om man gillar piståkning. Åre är också bra - undvik skolloven så är det rätt tomt i backarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Är skidåkningen bättre om man åker längre bort i världen?
Tillbaka
Topp