Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Är snowboard på väg att dö ut!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mats_Maverick" data-source="post: 1087301" data-attributes="member: 69694"><p>Carving is cool (again)!</p><p></p><p>Brädåkningen är defintivt på väg tillbaka, men det kommer att ta ett tag innan det märks ordentligt. Att carving har blivit coolt igen är den definitivt viktigaste beståndsdelen. Red Bull körde tillsammans med Sigi Grabner en carvingtävling för ett par veckor sedan. Och snacket är stort. Den andra biten är längre brädor så det finns möjlighet att hålla greppet i en normal pist. Föreställningen om att maxlängden på en bräda är 165 cm är ett av de största hindren för en snowboardrevival. Inget kan ersätta kantlängd om man vill köra på rent skär.</p><p></p><p>För tre år sedan började jag fundera på hur en bräda skulle se ut som var kul även i normala förhållande - konstsnö och långt mellan puderdumparna - i januari var det premiär på ISPO i München och mottagandet var över förväntan för Maverick Snowboards. Longboards byggda för carving och puder. Enormt svängiga konstruktioner. Jag höll tidigare på med det lilla nischmärket Alpinepunk och byggde custombrädor för hardbooters. Med mina nya brädor kör jag lika cleant med softboots i pist, men har alla fördelarna i offpist med softboots.</p><p></p><p>Här finns en recension och intervju.</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]zzs3ou3iuUw[/MEDIA]</p><p></p><p><a href="http://www.ridemaverick.com/" target="_blank">http://www.ridemaverick.com/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mats_Maverick, post: 1087301, member: 69694"] Carving is cool (again)! Brädåkningen är defintivt på väg tillbaka, men det kommer att ta ett tag innan det märks ordentligt. Att carving har blivit coolt igen är den definitivt viktigaste beståndsdelen. Red Bull körde tillsammans med Sigi Grabner en carvingtävling för ett par veckor sedan. Och snacket är stort. Den andra biten är längre brädor så det finns möjlighet att hålla greppet i en normal pist. Föreställningen om att maxlängden på en bräda är 165 cm är ett av de största hindren för en snowboardrevival. Inget kan ersätta kantlängd om man vill köra på rent skär. För tre år sedan började jag fundera på hur en bräda skulle se ut som var kul även i normala förhållande - konstsnö och långt mellan puderdumparna - i januari var det premiär på ISPO i München och mottagandet var över förväntan för Maverick Snowboards. Longboards byggda för carving och puder. Enormt svängiga konstruktioner. Jag höll tidigare på med det lilla nischmärket Alpinepunk och byggde custombrädor för hardbooters. Med mina nya brädor kör jag lika cleant med softboots i pist, men har alla fördelarna i offpist med softboots. Här finns en recension och intervju. [MEDIA=youtube]zzs3ou3iuUw[/MEDIA] [URL]http://www.ridemaverick.com/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Är snowboard på väg att dö ut!
Tillbaka
Topp