Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Är tröjan färgen eller är färgen tröjan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RickardmedlemCroy" data-source="post: 410855" data-attributes="member: 66362"><p>Så som vf förklarade med sina stora kunskaper inom fysik så suger tröjjan åt sig alla andra färger utom rosa, som den stöter iväg igen så att vi kan se det rosa ljuset. Följdaktligen kan tröjjan då inte vara rosa eftersom att inget rosa kommer in i tröjan, vilket vf missade i sin teori. Alltså borde tröjjan vara alla andra färger än rosa! Och om vi kompletterar detta med emilias resonemang ovan så får vi följdaktligen att "alla färger, förutom rosa, är tröjan". </p><p></p><p>Detta betyder alltså at i det allmäna fallet är "alla färger, förutom den färgen vi ser, är tröjan". Denna uppenbarelse får mig plötsligt att inse att tröjor är mycket lömska varelser som är nåot helt annat än va d e utger sig för att vara, och jag känner fruktan inför att ta på mig en tröjja igen! Tröjjor sitter ändå väldigt nära inpå kroppen och vem vet vad dom kan hitta på mer? nejtack! i fortsättningen blir min överkropp endast iförd jacka!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RickardmedlemCroy, post: 410855, member: 66362"] Så som vf förklarade med sina stora kunskaper inom fysik så suger tröjjan åt sig alla andra färger utom rosa, som den stöter iväg igen så att vi kan se det rosa ljuset. Följdaktligen kan tröjjan då inte vara rosa eftersom att inget rosa kommer in i tröjan, vilket vf missade i sin teori. Alltså borde tröjjan vara alla andra färger än rosa! Och om vi kompletterar detta med emilias resonemang ovan så får vi följdaktligen att "alla färger, förutom rosa, är tröjan". Detta betyder alltså at i det allmäna fallet är "alla färger, förutom den färgen vi ser, är tröjan". Denna uppenbarelse får mig plötsligt att inse att tröjor är mycket lömska varelser som är nåot helt annat än va d e utger sig för att vara, och jag känner fruktan inför att ta på mig en tröjja igen! Tröjjor sitter ändå väldigt nära inpå kroppen och vem vet vad dom kan hitta på mer? nejtack! i fortsättningen blir min överkropp endast iförd jacka! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Är tröjan färgen eller är färgen tröjan?
Tillbaka
Topp