Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Är Vail bra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PuderYetin" data-source="post: 117044" data-attributes="member: 33585"><p>Jag stödjer teorin om att Vail är USAs största skidort. Enligt mina amerikanska kompisar så gick Vail om närmsta konkurrenten (undrar om det var Mammoth?) i och med att man öppnade upp Blue Sky Basin.</p><p></p><p>Vail är ett rätt mysigt ställe faktiskt, och deras "back bowls" är riktigt trevliga. När det snöar, eller har snöat nyligen så är Outer Mongolia Bowl helt himmelskt. </p><p>Som på de flesta amerikanska skidorter så "orkar" inte den normale skidåkaren hika, så hikar man så har man rätt stora chanser till orört.</p><p></p><p>Eftersom stället är rätt exploaterat och utbyggt så lär du ju dock få samsas med en hel del andra människor, men det är inte värre än nån annan internationellt erkänd skidort.</p><p></p><p>Vail är inte så våldsamt billigt dock, så bo gärna utanför själva orten om det går - det lär säkerligen spara pengar, såvida du inte får boendet "inpå" din anställning.</p><p></p><p></p><p> Summering: Det blir nog bra det där med Vail. Tröttnar du så finns 5 andra skidorter av rang på pendelavstånd med bil.</p><p></p><p>//Jonas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PuderYetin, post: 117044, member: 33585"] Jag stödjer teorin om att Vail är USAs största skidort. Enligt mina amerikanska kompisar så gick Vail om närmsta konkurrenten (undrar om det var Mammoth?) i och med att man öppnade upp Blue Sky Basin. Vail är ett rätt mysigt ställe faktiskt, och deras "back bowls" är riktigt trevliga. När det snöar, eller har snöat nyligen så är Outer Mongolia Bowl helt himmelskt. Som på de flesta amerikanska skidorter så "orkar" inte den normale skidåkaren hika, så hikar man så har man rätt stora chanser till orört. Eftersom stället är rätt exploaterat och utbyggt så lär du ju dock få samsas med en hel del andra människor, men det är inte värre än nån annan internationellt erkänd skidort. Vail är inte så våldsamt billigt dock, så bo gärna utanför själva orten om det går - det lär säkerligen spara pengar, såvida du inte får boendet "inpå" din anställning. Summering: Det blir nog bra det där med Vail. Tröttnar du så finns 5 andra skidorter av rang på pendelavstånd med bil. //Jonas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Är Vail bra?
Tillbaka
Topp