Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
AR6 eller Olsson Pro TT?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="makafone" data-source="post: 608729" data-attributes="member: 42714"><p>Jag har åkt båda skidorna och kan bara instämma med övriga skribenter. Ta för helvete Armadan!</p><p></p><p>Headen fungerar bara till att köra stenhård park och pist med. Inget annat. Eftersom den är så styv och smal så gräver den ner sig mycket lättare så fort det blir lite mjukare.</p><p>Du skall också veta att du inte kommer kunna raila med Headskidan. Du kommer inte ha några kanter kvar efter en vecka. </p><p></p><p>"Vadå inga kanter? Det har väl ingen som railar?" Tänker du. </p><p>Med inga kanter menar jag att dom verkligen försvinner, så att det inte finns någonting kvar som håller belaget på plats. Vilket senare efter ytteligare några veckors åkning kommer resultera i att belaget ramlar av och skidan blir obrukbar.</p><p>Kan även tillägga att kanterna var av på runt 20 ställen, efter 2 veckors åkning.</p><p></p><p>Kvalitetsmässigt, ren jävla skit!</p><p></p><p>Armadan där i mot!</p><p>Tillräckligt bred och mjuk för att kunna åkas bra på dom flesta underlagen i parken.</p><p>Vill man åka puder med den så fungerar den helt okej till detta också (Kör -2cm montering, för bäst allround).</p><p>Vill du raila, går även detta bra. har railat på mina i 3år utan att kanten slitits under belaget eller gått av.</p><p></p><p></p><p>Kan bara uttala mig om Look bindningen. Min höll helt okej i en säsong sen hade den slitits för mycket och började lösa ut på dom mest konstiga ställen.</p><p></p><p>Lägg pengarna på en 14+ bindning. Inte för att du vill ha "dimmen" högre än 12, utan för att hållbarheten blir mycket bättre när man hoppar.</p><p></p><p>Ang. Pjäxan, så har jag också kört på SPK i ett par år. Det beror givetvis på hur din fot ser ut , men jag tycker att du skall satsa på fulltilt eller dalbello. </p><p>Dom har ett bättre system för att hålla kvar hälen. Vilket inte SPK´n klarar av med bara 2 spännen (på mig).</p><p></p><p>www.evogear.com www.backcountry.com = 2 bra Amerikanska sidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="makafone, post: 608729, member: 42714"] Jag har åkt båda skidorna och kan bara instämma med övriga skribenter. Ta för helvete Armadan! Headen fungerar bara till att köra stenhård park och pist med. Inget annat. Eftersom den är så styv och smal så gräver den ner sig mycket lättare så fort det blir lite mjukare. Du skall också veta att du inte kommer kunna raila med Headskidan. Du kommer inte ha några kanter kvar efter en vecka. "Vadå inga kanter? Det har väl ingen som railar?" Tänker du. Med inga kanter menar jag att dom verkligen försvinner, så att det inte finns någonting kvar som håller belaget på plats. Vilket senare efter ytteligare några veckors åkning kommer resultera i att belaget ramlar av och skidan blir obrukbar. Kan även tillägga att kanterna var av på runt 20 ställen, efter 2 veckors åkning. Kvalitetsmässigt, ren jävla skit! Armadan där i mot! Tillräckligt bred och mjuk för att kunna åkas bra på dom flesta underlagen i parken. Vill man åka puder med den så fungerar den helt okej till detta också (Kör -2cm montering, för bäst allround). Vill du raila, går även detta bra. har railat på mina i 3år utan att kanten slitits under belaget eller gått av. Kan bara uttala mig om Look bindningen. Min höll helt okej i en säsong sen hade den slitits för mycket och började lösa ut på dom mest konstiga ställen. Lägg pengarna på en 14+ bindning. Inte för att du vill ha "dimmen" högre än 12, utan för att hållbarheten blir mycket bättre när man hoppar. Ang. Pjäxan, så har jag också kört på SPK i ett par år. Det beror givetvis på hur din fot ser ut , men jag tycker att du skall satsa på fulltilt eller dalbello. Dom har ett bättre system för att hålla kvar hälen. Vilket inte SPK´n klarar av med bara 2 spännen (på mig). www.evogear.com www.backcountry.com = 2 bra Amerikanska sidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
AR6 eller Olsson Pro TT?
Tillbaka
Topp