Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
arbeta i franska alperna i vinter-2005
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="malin_3" data-source="post: 120813" data-attributes="member: 52409"><p>Hej</p><p>Tack för visat intresse.</p><p>Jag har som ombud för dem fått i uppdrag att försöka finna 4 svenskar/nordbor som vill resa med mig till Chamonix i franska aplerna i slutet av oktober och arbeta där som liftskötare samt hjälpa till på anläggningen med ibland stå i receptionen på hotellet. Städa, laga mat mm gäller inte utan endast liften och receptionen.</p><p>Bostad står de för men man bor 2 i samma rum med 6 personer i samma lägenhet, man blir som en stor familj. Lgh har egen tvättmaskin, kök och sängar och lite möbler. Lgh e nyrenoverad och ligger cirka 20 minuter fr backen där vi arbetar.</p><p>Den 22 oktober åker vi och de som vill kan stanna ända till slutet av April.</p><p>Kontrakt per månad skrives för alla.</p><p>Chamonix </p><p></p><p>--------------------------------------------------------------------------------</p><p></p><p>Chamonix är byn, eller staden kanske man ska säga, dit folk åker för bergets skull, för att åka skidor och bräda vintertid och för den "radikala" klättringen och cyklingen sommartid. Staden ligger på 1250 meters höjd.</p><p></p><p>Här är bergen precis sådär farligt branta som man ser på skidfilmerna. Det är inte för inte extremskidåkare och friklättrare samlas här.</p><p></p><p>Chamonix har ett brett utbud på restauranger och barer. I byn finns över 300 butiker fullmatade med häftiga prylar. Ofta kommer säsongare från andra orter hit för att ladda sitt prylförråd.</p><p></p><p>Staden ligger i mitten med berg runt om. Man kan t ex börja förmiddagen med kallsnö på Grand Montets, då detta område ligger på en nordsida, och ta bussen över till Brevent på eftermiddagen för att njuta av den gassande solen och de slaskiga pucklarna. Hela skidsystemet består av fyra områden som man alltså tar sig till med buss eller bil. Bussarna åker man gratis på med liftkort.</p><p></p><p>maila direkt</p><p></p><p>psp_sverige@yahoo.se</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="malin_3, post: 120813, member: 52409"] Hej Tack för visat intresse. Jag har som ombud för dem fått i uppdrag att försöka finna 4 svenskar/nordbor som vill resa med mig till Chamonix i franska aplerna i slutet av oktober och arbeta där som liftskötare samt hjälpa till på anläggningen med ibland stå i receptionen på hotellet. Städa, laga mat mm gäller inte utan endast liften och receptionen. Bostad står de för men man bor 2 i samma rum med 6 personer i samma lägenhet, man blir som en stor familj. Lgh har egen tvättmaskin, kök och sängar och lite möbler. Lgh e nyrenoverad och ligger cirka 20 minuter fr backen där vi arbetar. Den 22 oktober åker vi och de som vill kan stanna ända till slutet av April. Kontrakt per månad skrives för alla. Chamonix -------------------------------------------------------------------------------- Chamonix är byn, eller staden kanske man ska säga, dit folk åker för bergets skull, för att åka skidor och bräda vintertid och för den "radikala" klättringen och cyklingen sommartid. Staden ligger på 1250 meters höjd. Här är bergen precis sådär farligt branta som man ser på skidfilmerna. Det är inte för inte extremskidåkare och friklättrare samlas här. Chamonix har ett brett utbud på restauranger och barer. I byn finns över 300 butiker fullmatade med häftiga prylar. Ofta kommer säsongare från andra orter hit för att ladda sitt prylförråd. Staden ligger i mitten med berg runt om. Man kan t ex börja förmiddagen med kallsnö på Grand Montets, då detta område ligger på en nordsida, och ta bussen över till Brevent på eftermiddagen för att njuta av den gassande solen och de slaskiga pucklarna. Hela skidsystemet består av fyra områden som man alltså tar sig till med buss eller bil. Bussarna åker man gratis på med liftkort. maila direkt psp_sverige@yahoo.se [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
arbeta i franska alperna i vinter-2005
Tillbaka
Topp