Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arbeta i Kanada!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 422003" data-attributes="member: 32937"><p>Jag och min flickvän jobbar som liftoperatörer i Castle Mountain. Jobbet var jättelätt att få, redan när vi mailade i slutet av november och sa att vi skulle komma i början av januari var chefen positiv. Sen mailade hon oss under julhelgen för att kolla om vi hade bestämt oss än. Under säsongen har vi sedan varit underbemannade större delen av tiden. Lönen är bara 9 dollar i timmen vilket är kasst. Men mat och framförallt hyra är billigt så vi har ändå 3-4000 kr över per månad när allt är betalt. Dealen är arbete 5 dagar i veckan och 2 timmars rast per dag vilka man förstås åker på. För mig är det lite för lite så nu är jag superpepp på att inte jobba alls nästa säsong. </p><p> Är man okej med att inte kunna åka jättemycket och jobba hårt, samtidigt som man snarare tjänar pengar än förlorar dem - och ändå lyckas pricka in en del dagar på en säsong då pudret är så fluffigt att man sätter det i halsen i varje sväng, och man hinner med 10000 fallhöjdsmeter av sådant på en dag - så är det faktiskt en riktigt bra deal.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 422003, member: 32937"] Jag och min flickvän jobbar som liftoperatörer i Castle Mountain. Jobbet var jättelätt att få, redan när vi mailade i slutet av november och sa att vi skulle komma i början av januari var chefen positiv. Sen mailade hon oss under julhelgen för att kolla om vi hade bestämt oss än. Under säsongen har vi sedan varit underbemannade större delen av tiden. Lönen är bara 9 dollar i timmen vilket är kasst. Men mat och framförallt hyra är billigt så vi har ändå 3-4000 kr över per månad när allt är betalt. Dealen är arbete 5 dagar i veckan och 2 timmars rast per dag vilka man förstås åker på. För mig är det lite för lite så nu är jag superpepp på att inte jobba alls nästa säsong. Är man okej med att inte kunna åka jättemycket och jobba hårt, samtidigt som man snarare tjänar pengar än förlorar dem - och ändå lyckas pricka in en del dagar på en säsong då pudret är så fluffigt att man sätter det i halsen i varje sväng, och man hinner med 10000 fallhöjdsmeter av sådant på en dag - så är det faktiskt en riktigt bra deal. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arbeta i Kanada!
Tillbaka
Topp