Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Arbete i St:Anton?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="deephed" data-source="post: 43683" data-attributes="member: 15191"><p>Det finns hur mycket jobb som helst i StAnton och en jävla massa svenskar. Det är väl ca 700 säsongare där varje år varav 500 är svenskar. Första språket är (till stor del) svenska/engelska och sen tyska. Om du är ute efter puder så var beredd på att de dagar det har snöat så är det 150 säsongare som väntar vid 8.30 i liftkön för att under två timmar köra upp allt som finns. Orörd snö finns det inte gott om om man säger så....</p><p></p><p>Tyvärr så komer du upptäcka att många österrikiska arbetsgivare behandlar dig som skit. De ser dig helt enkelt som en förbrukningsvara och behandlar dig där efter. Du är där ett par månader och det vet de om. Du kan lätt bli ersatt av massa andra som är där varje dag och frågar efter arbete. Du kan mycket lätt få sparken, många är mycket mycket snåla, du får inte ha folk på ditt rum, inga förfester, ingen får sova över (oavsett om det är flickvän/pojkvän) etc etc. </p><p></p><p>Var nere i god tid för att fixa de bra jobben och oftast ordnar arbetsgivaren bostad till dig. I lönen ingår oftast även frukost, lunch oavsett om du jobbar i affär eller på restaurang. Räkna med att jobba mycket då österrikare vill tjäna pengar under säsongen och inte prioriterar skidåkning. Det innebär ofta att du jobbar 6 dagar i veckan 10 timmar om dagen. Har du tur så får du ett jobb där du kan vara ledig ett par timmar mitt på dagen vilket ger dig möjlighet att ta dig upp på berget. </p><p></p><p>Är du ute efter att åka mycket skidor så rekomenderar jag dig att jobba mycket under sommaren och sen vara ledig under säsongen. Hellre i alperna 2 månader helt ledig levandes på pasta och tomatsås än 4 månader jobbandes. Tro mig du kommer hålla med mig efter din säsong....</p><p></p><p>Always stylish - Never bitter</p><p></p><p>Deephed</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="deephed, post: 43683, member: 15191"] Det finns hur mycket jobb som helst i StAnton och en jävla massa svenskar. Det är väl ca 700 säsongare där varje år varav 500 är svenskar. Första språket är (till stor del) svenska/engelska och sen tyska. Om du är ute efter puder så var beredd på att de dagar det har snöat så är det 150 säsongare som väntar vid 8.30 i liftkön för att under två timmar köra upp allt som finns. Orörd snö finns det inte gott om om man säger så.... Tyvärr så komer du upptäcka att många österrikiska arbetsgivare behandlar dig som skit. De ser dig helt enkelt som en förbrukningsvara och behandlar dig där efter. Du är där ett par månader och det vet de om. Du kan lätt bli ersatt av massa andra som är där varje dag och frågar efter arbete. Du kan mycket lätt få sparken, många är mycket mycket snåla, du får inte ha folk på ditt rum, inga förfester, ingen får sova över (oavsett om det är flickvän/pojkvän) etc etc. Var nere i god tid för att fixa de bra jobben och oftast ordnar arbetsgivaren bostad till dig. I lönen ingår oftast även frukost, lunch oavsett om du jobbar i affär eller på restaurang. Räkna med att jobba mycket då österrikare vill tjäna pengar under säsongen och inte prioriterar skidåkning. Det innebär ofta att du jobbar 6 dagar i veckan 10 timmar om dagen. Har du tur så får du ett jobb där du kan vara ledig ett par timmar mitt på dagen vilket ger dig möjlighet att ta dig upp på berget. Är du ute efter att åka mycket skidor så rekomenderar jag dig att jobba mycket under sommaren och sen vara ledig under säsongen. Hellre i alperna 2 månader helt ledig levandes på pasta och tomatsås än 4 månader jobbandes. Tro mig du kommer hålla med mig efter din säsong.... Always stylish - Never bitter Deephed [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Arbete i St:Anton?
Tillbaka
Topp