Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Arbete i St:Anton?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="McConkey" data-source="post: 43685" data-attributes="member: 12642"><p>Tja Pony! </p><p></p><p>Kom nyss hem från min första säsong i anton! Det första svaret är ett riktigt mardrömsscenario! Lyssna inte på honom!</p><p></p><p>Jag kom ner den 26 nov utan jobb och boende! Vi fixade boende på 4 timmar! Men då fick vi bo i byn Pettneu som ligger 7km utanför st.anton! (Skidbussen går två gånger i timmen) Kommer du ner med bil är det inga problem alls att bo i pettan! Det funka hur bra som helst! Vi betalade 13 euro/natt för ett rum på 25kvm med kök! Toa å dusch en trappa upp! Vi bodde max två pers per rum å vi fick ha hur mycket besök vi ville emot att dem oxå betalade 13 euro/natt (endast om de sov över då).</p><p></p><p>Det är betydligt billigare att bo i pettneu än i st.anton om du inte fixar ett jobb där boende ingår! Vi var säkert runt på 40-50 ställen å sökte jobb men jag fick inte jobb för ens i slutet av december! Så en god idé är att försöka ordna jobb hemifrån! eller åka ner ännu tidigare på säsongen (liftarna öppnar i slutet av november) Alla telefonnummer å så finns på antons hemsida www.stantonamarlberg.com.</p><p></p><p>Själv jobbade jag som diskare på ett hotell mellan 18-19 varje kväll för 6 euro i timmen + mat + tillgång till internet. Arbetsgivarna var hur trevliga som helst. Väldigt måna om att man skulle trivas. Bra personal i övrigt å trots att det kanske inte var så kul jobb så tyckte man aldrig att det var hemskt att jobba! Jag hadde så jag klarade mig (hade 15000:- med mig ner) å kunde åka hela dagarna å gå ut på nätterna!</p><p></p><p>Har du frågor å så så är det bara att skriva! Ride on! /Micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="McConkey, post: 43685, member: 12642"] Tja Pony! Kom nyss hem från min första säsong i anton! Det första svaret är ett riktigt mardrömsscenario! Lyssna inte på honom! Jag kom ner den 26 nov utan jobb och boende! Vi fixade boende på 4 timmar! Men då fick vi bo i byn Pettneu som ligger 7km utanför st.anton! (Skidbussen går två gånger i timmen) Kommer du ner med bil är det inga problem alls att bo i pettan! Det funka hur bra som helst! Vi betalade 13 euro/natt för ett rum på 25kvm med kök! Toa å dusch en trappa upp! Vi bodde max två pers per rum å vi fick ha hur mycket besök vi ville emot att dem oxå betalade 13 euro/natt (endast om de sov över då). Det är betydligt billigare att bo i pettneu än i st.anton om du inte fixar ett jobb där boende ingår! Vi var säkert runt på 40-50 ställen å sökte jobb men jag fick inte jobb för ens i slutet av december! Så en god idé är att försöka ordna jobb hemifrån! eller åka ner ännu tidigare på säsongen (liftarna öppnar i slutet av november) Alla telefonnummer å så finns på antons hemsida www.stantonamarlberg.com. Själv jobbade jag som diskare på ett hotell mellan 18-19 varje kväll för 6 euro i timmen + mat + tillgång till internet. Arbetsgivarna var hur trevliga som helst. Väldigt måna om att man skulle trivas. Bra personal i övrigt å trots att det kanske inte var så kul jobb så tyckte man aldrig att det var hemskt att jobba! Jag hadde så jag klarade mig (hade 15000:- med mig ner) å kunde åka hela dagarna å gå ut på nätterna! Har du frågor å så så är det bara att skriva! Ride on! /Micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Arbete i St:Anton?
Tillbaka
Topp