Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Arbetsvillkor Norge?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 588309" data-attributes="member: 43586"><p>Ett hett tips om du planerar sjukdom/ledighet eller annan icke arbetsrelaterad aktivitet är att kontrollera avtalet gällande egenmeldingsdagar. </p><p>Framtidslandet Norge har nämligen inga karensdagar, utan du har full lön från första sjukdagen. Hur många egenmeldingsdagar du kan ta ut utan sjukintyg varierar från arbetsgivare till arbetsgivare. Vi som jobbade åt StudentConsulting i Stavanger hade tex 6 x 3 dagar (har jag för mig?) på ett år, samt att det minst behövde gå 2 veckor mellan varje egenmelding. Detta innebär i praktiken att du har 18 dagars extra semester per år (det gäller att utnyttja systemet) utan att arbetsgivaren får ifrågasätta din frånvaro. </p><p>Kontrollera även om det står någon snygg paragraf som "Du måste ha varit anställd i 3 månader för att avtalet ska vara giltigt". </p><p></p><p>I övrigt är jag ledsen Nojlas, har inte mycket att tillägga på dina specifika frågor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 588309, member: 43586"] Ett hett tips om du planerar sjukdom/ledighet eller annan icke arbetsrelaterad aktivitet är att kontrollera avtalet gällande egenmeldingsdagar. Framtidslandet Norge har nämligen inga karensdagar, utan du har full lön från första sjukdagen. Hur många egenmeldingsdagar du kan ta ut utan sjukintyg varierar från arbetsgivare till arbetsgivare. Vi som jobbade åt StudentConsulting i Stavanger hade tex 6 x 3 dagar (har jag för mig?) på ett år, samt att det minst behövde gå 2 veckor mellan varje egenmelding. Detta innebär i praktiken att du har 18 dagars extra semester per år (det gäller att utnyttja systemet) utan att arbetsgivaren får ifrågasätta din frånvaro. Kontrollera även om det står någon snygg paragraf som "Du måste ha varit anställd i 3 månader för att avtalet ska vara giltigt". I övrigt är jag ledsen Nojlas, har inte mycket att tillägga på dina specifika frågor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Arbetsvillkor Norge?
Tillbaka
Topp