Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arbetsvisum i Kanada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="alexander-nylen" data-source="post: 272814" data-attributes="member: 29333"><p>Hej, tänkte bara ge lite fakta, om du är under 26 så kan du söka ett tillfälligt arbetsvisum för kanada som är giltigt i ett år från första inträde i landet,Sverige ger ut 100 st sådana per år och det är först till kvarn som gäller från ett visst datum som brukar vara ca mitten av december. Det är AMV i Falun som har hand om detta. Har du bara alla papper ifyllda korrekt och allting med så tror jag inte att det är några större problem. Det var det inte för mig iaf, jag sökte jobb när jag kom dit. Det finns väldigt många jobb inom bygg och restaurang spec i whistler så det borde inte vara svårt att hitta ett jobb.</p><p> Ibland så kan man va tvungen att korsa gränsen och åka tillbaka till kanada för att kunna aktivera själva arbetsvisumet. Detta går inte alltid automatiskt när man landar på flygplatsen. Så om du landar i Vancouver så tar du bara bil mot USA och gör en U-sväng tillbaka till CAN innan du åker in i USA svårare än så är det inte. Sen får du gå till Canadas Immigration kontor i Downtown Van, kommer inte ihåg adressen men det är lätt att hitta. För att beställa och få ditt SIN (Social Insurance Number).</p><p></p><p>Så går det till, håll till godo. </p><p></p><p>Ett tips är att inte stanna för länge på visumet så att det hinner gå ut, iaf inte om du tänkt göra en trip till USA, risken finns då att man blir deporterad. Been there done that, det gick bra för mig iaf, men man vet aldrig, dumt att chansa.</p><p></p><p>Mvh // Alex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="alexander-nylen, post: 272814, member: 29333"] Hej, tänkte bara ge lite fakta, om du är under 26 så kan du söka ett tillfälligt arbetsvisum för kanada som är giltigt i ett år från första inträde i landet,Sverige ger ut 100 st sådana per år och det är först till kvarn som gäller från ett visst datum som brukar vara ca mitten av december. Det är AMV i Falun som har hand om detta. Har du bara alla papper ifyllda korrekt och allting med så tror jag inte att det är några större problem. Det var det inte för mig iaf, jag sökte jobb när jag kom dit. Det finns väldigt många jobb inom bygg och restaurang spec i whistler så det borde inte vara svårt att hitta ett jobb. Ibland så kan man va tvungen att korsa gränsen och åka tillbaka till kanada för att kunna aktivera själva arbetsvisumet. Detta går inte alltid automatiskt när man landar på flygplatsen. Så om du landar i Vancouver så tar du bara bil mot USA och gör en U-sväng tillbaka till CAN innan du åker in i USA svårare än så är det inte. Sen får du gå till Canadas Immigration kontor i Downtown Van, kommer inte ihåg adressen men det är lätt att hitta. För att beställa och få ditt SIN (Social Insurance Number). Så går det till, håll till godo. Ett tips är att inte stanna för länge på visumet så att det hinner gå ut, iaf inte om du tänkt göra en trip till USA, risken finns då att man blir deporterad. Been there done that, det gick bra för mig iaf, men man vet aldrig, dumt att chansa. Mvh // Alex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arbetsvisum i Kanada?
Tillbaka
Topp