Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åre - 12-14 dec - Premiäröppet - Skidtestarhelg - OCH World Cup ...hmmm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1050436" data-attributes="member: 33054"><p>Lite positiva vibbar till er som sitter nere i regnet och är bekymrade över den kommande helgen i Åre:</p><p>Jag var och åkte en timme i Gästrappet mellan 9 och 10. Föret är kanon, mycket bättre än man kan tro om man sitter i ett regnigt Stockholm. Om man jämför med isbanan som bjöds på fjolårets skidtest är skidåkningen nu enormt mycket bättre. Helt sjukt mycket bättre. Enda frågetecknet är om det är för mjukt, om det blir folkvagnsstora pucklar på eftermiddagen?</p><p></p><p>Som någon skrev ovan är backen breddad, Gästrappet har aldrig varit bättre. De som kommer hit i helgen kommer att få helt ok skidåkning för att vara i mitten av december. WC-tävlingarna i Störtloppet kommer inte att störa gästernas skidåkning. Störtloppets nedre del är i normala fall ändå avstängt. Det enda WC begränsar är att Hamrebacken i Duved lär vara stängt. Synd men det är så få människor under skidtestarhelgen som brukar välja Duved så det är ingen katastrof. Värdet att få tills lite på Mattias Hargin, Ted Ligerty och de andra mellan skidteståken tycker jag är större. </p><p></p><p>Det har hänt tidigare att det har varit WC och skidtest borta i "Olympia". Innan var jag skeptisk, men det funkade riktigt bra. Sedan är barnbacken i Rödkullen och de breda transporterna dit öppna, VM-6 kommer att öppna, men blir rätt smal backe. Det här kommer att bli en bra helg. </p><p></p><p>Till er som gärna ser att glaset är halvtomt är det enda jag tycker ni ska behöva spinna vidare i era negativa tankar är frågetecknet för de som vill kunna cruisa runt i en blå lång fin pist. En typisk Svensson-åkare eller en 10-åring. De kan sakna Hamrebacken, långa liften i Rödkullen och hela Björnen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1050436, member: 33054"] Lite positiva vibbar till er som sitter nere i regnet och är bekymrade över den kommande helgen i Åre: Jag var och åkte en timme i Gästrappet mellan 9 och 10. Föret är kanon, mycket bättre än man kan tro om man sitter i ett regnigt Stockholm. Om man jämför med isbanan som bjöds på fjolårets skidtest är skidåkningen nu enormt mycket bättre. Helt sjukt mycket bättre. Enda frågetecknet är om det är för mjukt, om det blir folkvagnsstora pucklar på eftermiddagen? Som någon skrev ovan är backen breddad, Gästrappet har aldrig varit bättre. De som kommer hit i helgen kommer att få helt ok skidåkning för att vara i mitten av december. WC-tävlingarna i Störtloppet kommer inte att störa gästernas skidåkning. Störtloppets nedre del är i normala fall ändå avstängt. Det enda WC begränsar är att Hamrebacken i Duved lär vara stängt. Synd men det är så få människor under skidtestarhelgen som brukar välja Duved så det är ingen katastrof. Värdet att få tills lite på Mattias Hargin, Ted Ligerty och de andra mellan skidteståken tycker jag är större. Det har hänt tidigare att det har varit WC och skidtest borta i "Olympia". Innan var jag skeptisk, men det funkade riktigt bra. Sedan är barnbacken i Rödkullen och de breda transporterna dit öppna, VM-6 kommer att öppna, men blir rätt smal backe. Det här kommer att bli en bra helg. Till er som gärna ser att glaset är halvtomt är det enda jag tycker ni ska behöva spinna vidare i era negativa tankar är frågetecknet för de som vill kunna cruisa runt i en blå lång fin pist. En typisk Svensson-åkare eller en 10-åring. De kan sakna Hamrebacken, långa liften i Rödkullen och hela Björnen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åre - 12-14 dec - Premiäröppet - Skidtestarhelg - OCH World Cup ...hmmm
Tillbaka
Topp