Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åre Ab-tvåhundra Jävla Spänn??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrik_Sundberg" data-source="post: 19111" data-attributes="member: 15208"><p>Skönt att se att det finns intressanta och intellegenta diskussioner på detta forum. Gula_gubben argumenterar bra för sin sak men jag måste ändå tillägga att:</p><p></p><p>1 Marknadsföring på kläder är en bra idé om varumärket sitter på rätt person vid rätt tillfälle. Annars kan det snarare skada än hjälpa. Att sponsra Åre AB och liftpersonalen är väl ganska värdelöst, vad ger det tillbaka till företaget? Skulle du köpa en Seger-väst bara för att någon stolle i en lift hade en sån… tror inte det va!</p><p></p><p>2 Freeridehelgen kostade nog Åre en jävla massa pengar. Det är inte helt gratis att skyffla runt snö på berget. Det kostar pengar i form av personal och pistmaskin. Sånt är inte gratis. Sen tycker jag det är jävligt härligt av Åre att ens öppna backarna den helgen. Personligen tror jag att det är en förlusthelg pengamässigt som man anordnar bara för att ge trogna, hängivna åkare något tillbaks för att dom stått ut med alla köer under vintern. Dessutom är det ett bra sätt att profilera sig nationellt och internationellt.</p><p></p><p>3 Priser styrs av en enkel företagsekonomisk tes, den om utbud och efterfrågan. Jag är inte ekonom men så smart att jag kan räkna ut att det är klart dom tar bra betalt. Åre är så jävla hett just nu, alla vill ju dit! Om inte du, jag eller någon annan åker så står det en hel hög andra som gärna tar vår plats och betalar för det. Varför ska Åre bry sig om sådana som vill ha det så billigt som möjligt när det finns folk som betalar mycket och ändå är glada. Det kanske slår tillbaka på dom en dag men så funkar det just nu.</p><p></p><p>Återigen, den bästa protesten man kan göra är att bojkotta, annars får man ställa sig i ledet och nicka glatt åt det som bjuds.</p><p></p><p>Peace!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrik_Sundberg, post: 19111, member: 15208"] Skönt att se att det finns intressanta och intellegenta diskussioner på detta forum. Gula_gubben argumenterar bra för sin sak men jag måste ändå tillägga att: 1 Marknadsföring på kläder är en bra idé om varumärket sitter på rätt person vid rätt tillfälle. Annars kan det snarare skada än hjälpa. Att sponsra Åre AB och liftpersonalen är väl ganska värdelöst, vad ger det tillbaka till företaget? Skulle du köpa en Seger-väst bara för att någon stolle i en lift hade en sån… tror inte det va! 2 Freeridehelgen kostade nog Åre en jävla massa pengar. Det är inte helt gratis att skyffla runt snö på berget. Det kostar pengar i form av personal och pistmaskin. Sånt är inte gratis. Sen tycker jag det är jävligt härligt av Åre att ens öppna backarna den helgen. Personligen tror jag att det är en förlusthelg pengamässigt som man anordnar bara för att ge trogna, hängivna åkare något tillbaks för att dom stått ut med alla köer under vintern. Dessutom är det ett bra sätt att profilera sig nationellt och internationellt. 3 Priser styrs av en enkel företagsekonomisk tes, den om utbud och efterfrågan. Jag är inte ekonom men så smart att jag kan räkna ut att det är klart dom tar bra betalt. Åre är så jävla hett just nu, alla vill ju dit! Om inte du, jag eller någon annan åker så står det en hel hög andra som gärna tar vår plats och betalar för det. Varför ska Åre bry sig om sådana som vill ha det så billigt som möjligt när det finns folk som betalar mycket och ändå är glada. Det kanske slår tillbaka på dom en dag men så funkar det just nu. Återigen, den bästa protesten man kan göra är att bojkotta, annars får man ställa sig i ledet och nicka glatt åt det som bjuds. Peace! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åre Ab-tvåhundra Jävla Spänn??
Tillbaka
Topp