Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åre Ab-tvåhundra Jävla Spänn??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MoraMartin" data-source="post: 19118" data-attributes="member: 15687"><p>Att Åre tar 200spänn för lite slaskig och shabbig våråkning kan väll säkert tänkas vara taskigt.. Men börjar man gämföra lite.. Idre tex har fullpriser hela säsången oavsett antal backar öppna... Alltså för man paya 230 spänn för att åka i en liten sketen backe, utan snö och utan bigjumps.. </p><p> Men man ska väll inte klandra Idre allt för mycket för det.. Priset på liftkort är allt för högt över lag i hela landet.. Det har ökat ganska markant de senaste åren. </p><p></p><p> Vad är då orsaken till detta? Kanske är det skidskatten kanske är det skistars starka ställning och brist på effektiv konkurrens. Vad vet jag..</p><p></p><p> Skidåkningen är en stor och för mig underbar sport och jag tycker verkligen att man borde se till att gynna den lite mer politiskt sett.. </p><p></p><p> Att klaga på 200 spänn vid ett stort evenemang i åre är enligt mig inte riktigt rätt.. Däremot borde situatioen i sin helhet förändras.. Man borde nog börja med att slopa denna hemska och omotiverade skidskatt..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MoraMartin, post: 19118, member: 15687"] Att Åre tar 200spänn för lite slaskig och shabbig våråkning kan väll säkert tänkas vara taskigt.. Men börjar man gämföra lite.. Idre tex har fullpriser hela säsången oavsett antal backar öppna... Alltså för man paya 230 spänn för att åka i en liten sketen backe, utan snö och utan bigjumps.. Men man ska väll inte klandra Idre allt för mycket för det.. Priset på liftkort är allt för högt över lag i hela landet.. Det har ökat ganska markant de senaste åren. Vad är då orsaken till detta? Kanske är det skidskatten kanske är det skistars starka ställning och brist på effektiv konkurrens. Vad vet jag.. Skidåkningen är en stor och för mig underbar sport och jag tycker verkligen att man borde se till att gynna den lite mer politiskt sett.. Att klaga på 200 spänn vid ett stort evenemang i åre är enligt mig inte riktigt rätt.. Däremot borde situatioen i sin helhet förändras.. Man borde nog börja med att slopa denna hemska och omotiverade skidskatt.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åre Ab-tvåhundra Jävla Spänn??
Tillbaka
Topp