Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åre är 10x bättre än alperna....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 1839" data-attributes="member: 10565"><p>Du vet att det en gång gjordes en film för länge sedan i Sverige, en film där ett gäng med drulliga charterturister åkte till en österrikisk alpby. Den handlade om en lång, lite blyg man, herr olsson och han energiska, alltid lika glada kumpan, en norrman. I filmen finns det även en familj, med en charmant far som tar problemen som de kommer......Åke tror jag visst hans namn var. Han myntade odödliga citat som "Herr Ober, Eis bitte" och "liftwaffe". Jag måste bara fråga, är det samma person som har skrivit inlägget ovanför? Är det månne Åke från Kirchan som har kommit tillbaka för att upplysa våra ovetande skidåkarsjälar? Är det han som kommer att fixa pudret i Chamonix? Historien har sin gilla gång, men en sak vill jag säga er skidåkarbröder, och systrar: Ge Aldrig Upp! Åke kommer tillbaka en dag, han har gett oss ett tecken i vårt forum, tiden är nära. Ge Aldrig upp, nån gång kommer du få se honom, slängandes familjen in och ut ur en fotoautomat nånstans långt inne bland någon av alpernas mystiska betongkomplex.......Åke lever. Bara så ni vet.</p><p></p><p>[[Salomon 7:44:9]]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 1839, member: 10565"] Du vet att det en gång gjordes en film för länge sedan i Sverige, en film där ett gäng med drulliga charterturister åkte till en österrikisk alpby. Den handlade om en lång, lite blyg man, herr olsson och han energiska, alltid lika glada kumpan, en norrman. I filmen finns det även en familj, med en charmant far som tar problemen som de kommer......Åke tror jag visst hans namn var. Han myntade odödliga citat som "Herr Ober, Eis bitte" och "liftwaffe". Jag måste bara fråga, är det samma person som har skrivit inlägget ovanför? Är det månne Åke från Kirchan som har kommit tillbaka för att upplysa våra ovetande skidåkarsjälar? Är det han som kommer att fixa pudret i Chamonix? Historien har sin gilla gång, men en sak vill jag säga er skidåkarbröder, och systrar: Ge Aldrig Upp! Åke kommer tillbaka en dag, han har gett oss ett tecken i vårt forum, tiden är nära. Ge Aldrig upp, nån gång kommer du få se honom, slängandes familjen in och ut ur en fotoautomat nånstans långt inne bland någon av alpernas mystiska betongkomplex.......Åke lever. Bara så ni vet. [[Salomon 7:44:9]] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åre är 10x bättre än alperna....
Tillbaka
Topp