Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åre är 10x bättre än alperna....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 1848" data-attributes="member: 10565"><p>Ååhhh så skönt att det finns lite vettiga människor som vågar spy sin rättmätiga galla på alla "jag är så jävla hipp" snowboardåkare (alla är inte sånna).</p><p></p><p>Från början var alpinism lika med sunt friluftsliv och äventyr. Att åka både till Alperna och svenska fjällen var underbart. I bla Chamonix kunde man avnjuta fantastiska fallhöjder och allt från branta,långa korridorer till stora, böljande fält där ett åk inte tog 5 min. Till åre kunde man komma i ett nafs, bara över helgen kunde man avnjuta fantastisk skidåkning med skandinavisk prägel. Ok för att det oftast var ganska hårt i backen men det kan ha sin tjusning det med.</p><p></p><p>Men så en dag kom "ett helt nytt sätt" att ta sig ner för bergen... öhh?!</p><p>Det är som att dividera om man ska springa eller cykla när man ska ut i naturen... Det spelar väl ingen roll så länge man kan njuta av den????</p><p>Men förutom det kom en ny överkaxig attityd som sa ungefär -"har du inte de rätta attributen så är du ingen RIKTIG snowboardare"!!! Det är väl klart att idioter som inte kan se skillnaden på en spygrön och knallrosa snowboard-T-shirt måste hävda sig på annat sätt. Ta så mycket plats du kan och skrik allt du orkar, helst hela tiden. När de så äntligen befinner sig i det element de inte kan göra bort sig (skulle man kunna tro) dvs liften, får de hitta på något annat finurligt sätt att fånga vår "uppskattning". Varför inte skicka iväg en rejäl snorloska!!!!</p><p></p><p>Nej, fyyyy faaaan för stinkande idioter vad de än åker på och var!</p><p></p><p>Och till er pulkåkare som tror att ni är så himla speciella att ni tror er bestämma vem som ska åka var på berget. Till er säger jag bara -"räkna med vi andra kommer att sätta rejäla repor i era halvtuber så länge som ni tror att sunt lavinvett är att lägga stora diagonaler på branta sluttningar, som ni inte hade haft en chans att ta med skidor på"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 1848, member: 10565"] Ååhhh så skönt att det finns lite vettiga människor som vågar spy sin rättmätiga galla på alla "jag är så jävla hipp" snowboardåkare (alla är inte sånna). Från början var alpinism lika med sunt friluftsliv och äventyr. Att åka både till Alperna och svenska fjällen var underbart. I bla Chamonix kunde man avnjuta fantastiska fallhöjder och allt från branta,långa korridorer till stora, böljande fält där ett åk inte tog 5 min. Till åre kunde man komma i ett nafs, bara över helgen kunde man avnjuta fantastisk skidåkning med skandinavisk prägel. Ok för att det oftast var ganska hårt i backen men det kan ha sin tjusning det med. Men så en dag kom "ett helt nytt sätt" att ta sig ner för bergen... öhh?! Det är som att dividera om man ska springa eller cykla när man ska ut i naturen... Det spelar väl ingen roll så länge man kan njuta av den???? Men förutom det kom en ny överkaxig attityd som sa ungefär -"har du inte de rätta attributen så är du ingen RIKTIG snowboardare"!!! Det är väl klart att idioter som inte kan se skillnaden på en spygrön och knallrosa snowboard-T-shirt måste hävda sig på annat sätt. Ta så mycket plats du kan och skrik allt du orkar, helst hela tiden. När de så äntligen befinner sig i det element de inte kan göra bort sig (skulle man kunna tro) dvs liften, får de hitta på något annat finurligt sätt att fånga vår "uppskattning". Varför inte skicka iväg en rejäl snorloska!!!! Nej, fyyyy faaaan för stinkande idioter vad de än åker på och var! Och till er pulkåkare som tror att ni är så himla speciella att ni tror er bestämma vem som ska åka var på berget. Till er säger jag bara -"räkna med vi andra kommer att sätta rejäla repor i era halvtuber så länge som ni tror att sunt lavinvett är att lägga stora diagonaler på branta sluttningar, som ni inte hade haft en chans att ta med skidor på" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åre är 10x bättre än alperna....
Tillbaka
Topp