Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åre bygger bort sig
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WilleUH" data-source="post: 151572"><p>Det har blivit bättre sen stärnbacken och vm:6an byggdes. Trots att backarna runt omkring vm:6an är rätt värdelösa (utom snobbrännan, med bra underlag) sväljer dom en hel del.</p><p>Sen så är nog Åre den by med sämst stadsplanering i kanske inte världen men bra nära på. Jag tror byn skulle må gott av ett bilförbud inne runt torget och ta bort alla satans parkeringar som fylls av stora jeepar och pickuper som drar 3 liter milen och förorenar hela jorden så att det blir 5 plus mitt i vintern som den här och det regnar istället för snöar. Bygg en stor parkering nere vid stranden eller nånstans istället för att köra runt i byn,det är ju varken praktiskt eller framförallt mysigt,trevligt etc.</p><p>Sen är det kul att åre ska investera i en ny olympialift.MEN den stora frågan är om kapaciteten som finns på pappret kommer att visa sig i verkligheten. det är svårt att fylla så många platser. Det ser man ju redan idag, vid olympia, eller vilken bygellift som helst. folk har svårt att fatta att man kan åka 4 st i olympia, eller 2 i bygelligtar. Istället ska man krångla på och så åker det färre i vaeje stol, eller på varje bygel när det är 40 min kö. jaja det är väl bara att åka på andra ställen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WilleUH, post: 151572"] Det har blivit bättre sen stärnbacken och vm:6an byggdes. Trots att backarna runt omkring vm:6an är rätt värdelösa (utom snobbrännan, med bra underlag) sväljer dom en hel del. Sen så är nog Åre den by med sämst stadsplanering i kanske inte världen men bra nära på. Jag tror byn skulle må gott av ett bilförbud inne runt torget och ta bort alla satans parkeringar som fylls av stora jeepar och pickuper som drar 3 liter milen och förorenar hela jorden så att det blir 5 plus mitt i vintern som den här och det regnar istället för snöar. Bygg en stor parkering nere vid stranden eller nånstans istället för att köra runt i byn,det är ju varken praktiskt eller framförallt mysigt,trevligt etc. Sen är det kul att åre ska investera i en ny olympialift.MEN den stora frågan är om kapaciteten som finns på pappret kommer att visa sig i verkligheten. det är svårt att fylla så många platser. Det ser man ju redan idag, vid olympia, eller vilken bygellift som helst. folk har svårt att fatta att man kan åka 4 st i olympia, eller 2 i bygelligtar. Istället ska man krångla på och så åker det färre i vaeje stol, eller på varje bygel när det är 40 min kö. jaja det är väl bara att åka på andra ställen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åre bygger bort sig
Tillbaka
Topp