Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åre ca 2 dagar, behöver tips ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vanderbeek" data-source="post: 982529" data-attributes="member: 124794"><p>Hej!</p><p></p><p>Ni kan alltid kolla med Parkvillan om boende jag vet att de hyr ut rum för 295/pp och natt. Även holiday club (hotellet) har schysta stugor vid namn drömstugan där man kan bo 5-6 stycken. Det kostar inte så farligt mycket så ring dit under dagtid på 0647-12000. </p><p></p><p>Beträffande 2 dagar så kommer det bli för lite för er. Satsa istället på en long weekend eller dylikt. Det är värt det. Beträffande skidhyra så kan jag varmt rekommendera Åre skidsport alt. Hanson och inte skistar. Ring till de på skidsport och hör vad de tar, de brukar inte vara dyrare än skistar och har betydligt kompetentare personal och bättre utrustning generellt. 0647-50119 är nummret till skidsport!</p><p></p><p>Är det första gången som ni är här så rekommenderar jag att ni bor närmre byn än tegefjäll. För det är alltid trevligt och gå ut och äta här, ta ett glas vin och sen traska hem. Tege ligger 3-4 km utanför byn och duved är några km till. Har ni barn eller nybörjare så ska ni ta er till rödkullen (med bil eller lift). Det är där Åres skidskola håller till på berget. Det finns även i björnen som också är anslutet till skutan men en bit bort. Tege/duved bjuder på fantastiska backar men det är som sagt inte på själva skutan utan det är bil som gäller. </p><p></p><p>Summan av kardemumman är väl: Kolla med Holiday club, parkvillan och Tott hotell ang. boende. Hyr era saker på åre skidsport, gå ut och ät i byn på Liten krog, parkvillan, broken, dahlboms, supper eller något annat mysigt ställe och ha några grymma dagar här! </p><p></p><p>Kan ju även tillägga att det kommer komma rikligt med snö nu i veckan och det lutar mot en fantastisk säsong!</p><p></p><p>// Seb</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vanderbeek, post: 982529, member: 124794"] Hej! Ni kan alltid kolla med Parkvillan om boende jag vet att de hyr ut rum för 295/pp och natt. Även holiday club (hotellet) har schysta stugor vid namn drömstugan där man kan bo 5-6 stycken. Det kostar inte så farligt mycket så ring dit under dagtid på 0647-12000. Beträffande 2 dagar så kommer det bli för lite för er. Satsa istället på en long weekend eller dylikt. Det är värt det. Beträffande skidhyra så kan jag varmt rekommendera Åre skidsport alt. Hanson och inte skistar. Ring till de på skidsport och hör vad de tar, de brukar inte vara dyrare än skistar och har betydligt kompetentare personal och bättre utrustning generellt. 0647-50119 är nummret till skidsport! Är det första gången som ni är här så rekommenderar jag att ni bor närmre byn än tegefjäll. För det är alltid trevligt och gå ut och äta här, ta ett glas vin och sen traska hem. Tege ligger 3-4 km utanför byn och duved är några km till. Har ni barn eller nybörjare så ska ni ta er till rödkullen (med bil eller lift). Det är där Åres skidskola håller till på berget. Det finns även i björnen som också är anslutet till skutan men en bit bort. Tege/duved bjuder på fantastiska backar men det är som sagt inte på själva skutan utan det är bil som gäller. Summan av kardemumman är väl: Kolla med Holiday club, parkvillan och Tott hotell ang. boende. Hyr era saker på åre skidsport, gå ut och ät i byn på Liten krog, parkvillan, broken, dahlboms, supper eller något annat mysigt ställe och ha några grymma dagar här! Kan ju även tillägga att det kommer komma rikligt med snö nu i veckan och det lutar mot en fantastisk säsong! // Seb [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åre ca 2 dagar, behöver tips ?
Tillbaka
Topp