Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1202563" data-attributes="member: 163608"><p>Det finns ju forskare som menar att det finns över 100000 smittade i Sverige just nu. De flesta verkar överens om att typ hälften av alla svenskar säg 5,5 miljoner kommer att vara smittade till sommaren. Antagligen ganska många i Jämtland Härjedalen som redan har blivit smittade. Tror inte att någon ort kan isolera sig från det helt. Och att isolera en ort som Åre nu???? På tok för sent. Men frivillig huskarantän är frivillig även i Åre. Tyvärr...några tusen döda tror Johan Giesecke <a href="https://www.expressen.se/nyheter/smittskyddsexperten-flera-tusen-svenskar-kan-do/" target="_blank">https://www.expressen.se/nyheter/smittskyddsexperten-flera-tusen-svenskar-kan-do/</a> 0,5 promille? Johan tror inte heller att stänga gränserna har någon effekt nu.</p><p></p><p>Själv bidrar jag snart till den av vissa efterlängtade flockimmuniteten. Jag kan mycket väl ha blivit smittad i just Åre. Kanske t o m av någon som bor i Åre....vad vet jag?? Har inte varit på afterski sedan millenieskiftet men åt lunch och trängdes på ett överfullt 720 och var tvungen till ett toabesök på en vidrig tjotta på tegetornet. Kan tänka mig att någon snorig unge snytit sig i vanten därefter tagit ett grepp om knapp 65 i knappliften, varpå jag råkar få just den knappen åket efter och med min egen vante berör just samma fläck, solen sken så kanske tog av mig googlarna för att få lite ansiktsfärg? Istället för solkyss fick jag en coronakyss mitt i facet??? Eller så fick jag det på något möte på jobbet?</p><p></p><p>Så kan man såklart diskutera hur all expertis säger att de har vetat att det här ska komma. Att virus sätter sig på luftvägar är ingen nyhet. Att vi inte har fler respiratorer i något skyddsrum är lika skumt som att vi inte har köpt brandsläckningsflygplan efter brandkatastroferna.</p><p></p><p>Hur tråkigt det än är så kommer all intensivvårds personal över hela det här landet och hela världen få tampas med den här puckeln som Tegnell pratar om. Ni är hjältar. Kunde jag ta en snabb lektion i intensivvårdssköterske konsten så skulle jag göra det och hjälpa till nu när jag är immun. Tror tyvärr inte att stanna liftar hjälper. Det är en paniklösning alldeles för sent. Tyvärr!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1202563, member: 163608"] Det finns ju forskare som menar att det finns över 100000 smittade i Sverige just nu. De flesta verkar överens om att typ hälften av alla svenskar säg 5,5 miljoner kommer att vara smittade till sommaren. Antagligen ganska många i Jämtland Härjedalen som redan har blivit smittade. Tror inte att någon ort kan isolera sig från det helt. Och att isolera en ort som Åre nu???? På tok för sent. Men frivillig huskarantän är frivillig även i Åre. Tyvärr...några tusen döda tror Johan Giesecke [URL]https://www.expressen.se/nyheter/smittskyddsexperten-flera-tusen-svenskar-kan-do/[/URL] 0,5 promille? Johan tror inte heller att stänga gränserna har någon effekt nu. Själv bidrar jag snart till den av vissa efterlängtade flockimmuniteten. Jag kan mycket väl ha blivit smittad i just Åre. Kanske t o m av någon som bor i Åre....vad vet jag?? Har inte varit på afterski sedan millenieskiftet men åt lunch och trängdes på ett överfullt 720 och var tvungen till ett toabesök på en vidrig tjotta på tegetornet. Kan tänka mig att någon snorig unge snytit sig i vanten därefter tagit ett grepp om knapp 65 i knappliften, varpå jag råkar få just den knappen åket efter och med min egen vante berör just samma fläck, solen sken så kanske tog av mig googlarna för att få lite ansiktsfärg? Istället för solkyss fick jag en coronakyss mitt i facet??? Eller så fick jag det på något möte på jobbet? Så kan man såklart diskutera hur all expertis säger att de har vetat att det här ska komma. Att virus sätter sig på luftvägar är ingen nyhet. Att vi inte har fler respiratorer i något skyddsrum är lika skumt som att vi inte har köpt brandsläckningsflygplan efter brandkatastroferna. Hur tråkigt det än är så kommer all intensivvårds personal över hela det här landet och hela världen få tampas med den här puckeln som Tegnell pratar om. Ni är hjältar. Kunde jag ta en snabb lektion i intensivvårdssköterske konsten så skulle jag göra det och hjälpa till nu när jag är immun. Tror tyvärr inte att stanna liftar hjälper. Det är en paniklösning alldeles för sent. Tyvärr!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp