Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grinchen72" data-source="post: 1202717" data-attributes="member: 172702"><p>Du behöver inte vara orolig, apoteket kommer inte att ta slut då det inte finns någon medicin emot Covid-19. </p><p></p><p>Vi i Stockholm har också äldre, våra "gamlingar" behöver, precis som era, tvätta händerna samt socialt distansera sig från smittkällor som dig, mig och våra barn.</p><p></p><p>Sveriges inställning till covid-19 är att få en kontrollerad smittspridning, Åre kommer inte att över de näste 2 år ha möjlighet att isolera sig ifrån omvärlden. Du kommer med största sannolikhet precis som mig uppleva denna influensa liknande sjukdom.</p><p></p><p>Om det vore av stor vikt att det inte kommer tillresande till Åre, behöver FHM stänga ner eran "turist" attraktion så att gemena stockholmare får kompensation för sin icke ombokningsbara stuga/lägenhet/hotellnatt. Då vill vi få betydligt mindre "turister" i byn.</p><p></p><p>Själv kommer jag att resa upp till min lägenhet för att åka längd, gå en topptur eller sitta på min balkong och njuta av en Aperol och nygräddade våfflor.</p><p></p><p>Det kommer att komma ny information om en eventuell stängning imorgon enligt Åre Kommun.</p><p></p><p><span style="font-size: 18px"><strong>"Information om skidanläggningar 23 mars</strong></span></p><p>I nuläget finns inga riktlinjer från Folkhälsomyndigheten för skidanläggningar. Folkhälsomyndigheten för en dialog med berörda länsstyrelser och regioner om hur skidturismen under påskloven ska hanteras. Enligt uppgift från Folkhälsomyndigheten kommer ny information kring detta tisdagen den 24 mars.</p><p></p><p>Vi vill förtydliga att Åre kommun inte har några lagliga möjligheter att stänga ner skidanläggningar på det sätt som gjorts i Norge. Det pågår däremot en nära samverkan, på initiativ av Åre kommun, tillsammans med Region Jämtland Härjedalen, det lokala näringslivet, polis, räddningstjänst samt Skistar för att hela tiden skapa bästa möjliga förutsättningar utefter rådande läge. Samtliga aktörer som bedriver after ski i Åre by har nu stoppat denna verksamhet."</p><p></p><p>Glad Påsk!</p><p></p><p>Grinchen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grinchen72, post: 1202717, member: 172702"] Du behöver inte vara orolig, apoteket kommer inte att ta slut då det inte finns någon medicin emot Covid-19. Vi i Stockholm har också äldre, våra "gamlingar" behöver, precis som era, tvätta händerna samt socialt distansera sig från smittkällor som dig, mig och våra barn. Sveriges inställning till covid-19 är att få en kontrollerad smittspridning, Åre kommer inte att över de näste 2 år ha möjlighet att isolera sig ifrån omvärlden. Du kommer med största sannolikhet precis som mig uppleva denna influensa liknande sjukdom. Om det vore av stor vikt att det inte kommer tillresande till Åre, behöver FHM stänga ner eran "turist" attraktion så att gemena stockholmare får kompensation för sin icke ombokningsbara stuga/lägenhet/hotellnatt. Då vill vi få betydligt mindre "turister" i byn. Själv kommer jag att resa upp till min lägenhet för att åka längd, gå en topptur eller sitta på min balkong och njuta av en Aperol och nygräddade våfflor. Det kommer att komma ny information om en eventuell stängning imorgon enligt Åre Kommun. [SIZE=5][B]"Information om skidanläggningar 23 mars[/B][/SIZE] I nuläget finns inga riktlinjer från Folkhälsomyndigheten för skidanläggningar. Folkhälsomyndigheten för en dialog med berörda länsstyrelser och regioner om hur skidturismen under påskloven ska hanteras. Enligt uppgift från Folkhälsomyndigheten kommer ny information kring detta tisdagen den 24 mars. Vi vill förtydliga att Åre kommun inte har några lagliga möjligheter att stänga ner skidanläggningar på det sätt som gjorts i Norge. Det pågår däremot en nära samverkan, på initiativ av Åre kommun, tillsammans med Region Jämtland Härjedalen, det lokala näringslivet, polis, räddningstjänst samt Skistar för att hela tiden skapa bästa möjliga förutsättningar utefter rådande läge. Samtliga aktörer som bedriver after ski i Åre by har nu stoppat denna verksamhet." Glad Påsk! Grinchen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp