Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1202724" data-attributes="member: 163608"><p>Den här strängen började med att en person frågade hur det var i Åre just nu och om det var okej att komma.</p><p>Kom! du är välkommen blev svaret. Lite så min bild av Årebor är. Lite så de vänner jag har i Åre svarar på samma fråga. Orolig ska man vara för alla aspekter av synergieffekterna av det här viruset. Men vi ska inte mana till panik med massa antaganden och "fakta". </p><p></p><p>Jag skulle upp till Åre i ett jobbärende den här veckan. Men jag har någon dag kvar på min covid 19 karantän så jag skiter i det. Dessutom så avvaktar jag nog med investeringar i fast egendom ett tag tills vi får se vart prisbilden tar vägen, BNP ner 30% lär ju avspeglas i fastighetspriserna och efterfrågan. </p><p></p><p>På påsken ska jag upp till en annan del av fjällen. Betydligt mindre ort än Åre med lokalt folk som inte har det skitlätt att få ihop årsbudgeten. Tänkte beställa alkohol och bunkra mat i den lokala butiken. Lite dyrare och sämre utbud men man stöttar ju. Sist jag pratade med handlarn så sa han att de två påskveckorna är 20% av hans årsomsättning. Att enbart systembolsgsombudstjänsten drog in en lön. Jag får ringa och fråga om jag är välkommen eller om han vill att jag bunkrar hemma. </p><p></p><p>När ni skriver saker som "vi vill inte ha er här" eller sätter upp töntiga lappar på en tågstation så kan ni ju tänka på vilka som är "vi".... När journalister gör journalistik av vad en sjuksköterska säger eller vad en lapp på en tågperrong säger, utan att gräva djupare i det hela så antar man att lappen på perrongen talar för alla invånare i hela regionen. Det är nog kommunfullmäktige själv som har skrivit lappen? </p><p></p><p>Någon nämnde något om att man skulle bomma nu så att man kunde ta igen det på sommarsäsongen?? Nu är det iofs för sent. Oavsett om ni stänger eller inte så kommer ni få många insjuknade. Några som behöver intensivvård och några som kommer att dö. Antagligen betydligt färre än vad som skulle ha dött om man inte isolerat äldre. Det är dina barnbarn som är faran. Men om man rent tekniskt skulle ha kunnat dra ut på puckeln ännu mer i Jämtland Härjedalen så kan man glömma sommarsäsongen med. Då blir det omvänd karrantän. Ingen vill åka upp och ingen vill ha någon norrlänning söder om Sundsvall. </p><p></p><p>Hat leder sällan till bra grejer!!! Lite kärlek är aldrig fel.....nu fixar vi det här....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1202724, member: 163608"] Den här strängen började med att en person frågade hur det var i Åre just nu och om det var okej att komma. Kom! du är välkommen blev svaret. Lite så min bild av Årebor är. Lite så de vänner jag har i Åre svarar på samma fråga. Orolig ska man vara för alla aspekter av synergieffekterna av det här viruset. Men vi ska inte mana till panik med massa antaganden och "fakta". Jag skulle upp till Åre i ett jobbärende den här veckan. Men jag har någon dag kvar på min covid 19 karantän så jag skiter i det. Dessutom så avvaktar jag nog med investeringar i fast egendom ett tag tills vi får se vart prisbilden tar vägen, BNP ner 30% lär ju avspeglas i fastighetspriserna och efterfrågan. På påsken ska jag upp till en annan del av fjällen. Betydligt mindre ort än Åre med lokalt folk som inte har det skitlätt att få ihop årsbudgeten. Tänkte beställa alkohol och bunkra mat i den lokala butiken. Lite dyrare och sämre utbud men man stöttar ju. Sist jag pratade med handlarn så sa han att de två påskveckorna är 20% av hans årsomsättning. Att enbart systembolsgsombudstjänsten drog in en lön. Jag får ringa och fråga om jag är välkommen eller om han vill att jag bunkrar hemma. När ni skriver saker som "vi vill inte ha er här" eller sätter upp töntiga lappar på en tågstation så kan ni ju tänka på vilka som är "vi".... När journalister gör journalistik av vad en sjuksköterska säger eller vad en lapp på en tågperrong säger, utan att gräva djupare i det hela så antar man att lappen på perrongen talar för alla invånare i hela regionen. Det är nog kommunfullmäktige själv som har skrivit lappen? Någon nämnde något om att man skulle bomma nu så att man kunde ta igen det på sommarsäsongen?? Nu är det iofs för sent. Oavsett om ni stänger eller inte så kommer ni få många insjuknade. Några som behöver intensivvård och några som kommer att dö. Antagligen betydligt färre än vad som skulle ha dött om man inte isolerat äldre. Det är dina barnbarn som är faran. Men om man rent tekniskt skulle ha kunnat dra ut på puckeln ännu mer i Jämtland Härjedalen så kan man glömma sommarsäsongen med. Då blir det omvänd karrantän. Ingen vill åka upp och ingen vill ha någon norrlänning söder om Sundsvall. Hat leder sällan till bra grejer!!! Lite kärlek är aldrig fel.....nu fixar vi det här.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp