Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1202728" data-attributes="member: 161446"><p>Jag har också hört olika saker. På nätet är det många som vill sätta hela landet i karantän, stänga ner allting för säkerhets skull. Men sedan när man träffar dom som jobbar lokalt så är dom inte alls lika pigga på den idén. Självfallet vill dom inte ha dit smitta eller överbelasta vården. Men att samtidigt bli av med sin inkomst nu, och dessutom se att inte alla kommer få jobben tillbaka sen... det verkar oroa än mer.</p><p></p><p>Sjuksköterskorna lär ju ha jobbet/inkomsten kvar, likväl som dom som kan jobba hemma och tycker alla ska ta "ansvar" och stanna hemma självmant (Är det samma personer som köpt slut på allt dasspapper i butikerna nu?). Medans väldigt många andra (majoriteten) har en väldigt svår tid framför sig, som kommer vara mycket längre än själva viruset.</p><p></p><p>Men det är ju heller inte "stockholmarna" som kräver att det ska hållas öppet, eller staten. Så länge man håller öppet på orterna så vill man ju ändå ha dit kunder. Antagligen för att folk ska kunna försörja sig, det är ju inte alla som kan "jobba hemifrån". Folk måste ju överleva en karantän också, och tiden efter viruset.</p><p></p><p>Vad som är rätt eller fel strategi för detta vet inte jag. Jag tycker FHM och regeringen har gjort ett bra jobb hittills och inte fallit i twitterfällan som så många andra länder. Det är ju inte bara viruset folk ska överleva, utan även efteråt.</p><p></p><p>Med det sagt tror jag att det kommer att stängas till påsklovet. Och jag tror ingen blir sur för det heller. Vi alla måste hjälpas åt i detta. Det är ett beslut som måste komma från antingen lokala orterna eller regeringen. Folk ska inte behöva avboka utan rätt till återbetalning p.g.a. detta. Det är större än så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1202728, member: 161446"] Jag har också hört olika saker. På nätet är det många som vill sätta hela landet i karantän, stänga ner allting för säkerhets skull. Men sedan när man träffar dom som jobbar lokalt så är dom inte alls lika pigga på den idén. Självfallet vill dom inte ha dit smitta eller överbelasta vården. Men att samtidigt bli av med sin inkomst nu, och dessutom se att inte alla kommer få jobben tillbaka sen... det verkar oroa än mer. Sjuksköterskorna lär ju ha jobbet/inkomsten kvar, likväl som dom som kan jobba hemma och tycker alla ska ta "ansvar" och stanna hemma självmant (Är det samma personer som köpt slut på allt dasspapper i butikerna nu?). Medans väldigt många andra (majoriteten) har en väldigt svår tid framför sig, som kommer vara mycket längre än själva viruset. Men det är ju heller inte "stockholmarna" som kräver att det ska hållas öppet, eller staten. Så länge man håller öppet på orterna så vill man ju ändå ha dit kunder. Antagligen för att folk ska kunna försörja sig, det är ju inte alla som kan "jobba hemifrån". Folk måste ju överleva en karantän också, och tiden efter viruset. Vad som är rätt eller fel strategi för detta vet inte jag. Jag tycker FHM och regeringen har gjort ett bra jobb hittills och inte fallit i twitterfällan som så många andra länder. Det är ju inte bara viruset folk ska överleva, utan även efteråt. Med det sagt tror jag att det kommer att stängas till påsklovet. Och jag tror ingen blir sur för det heller. Vi alla måste hjälpas åt i detta. Det är ett beslut som måste komma från antingen lokala orterna eller regeringen. Folk ska inte behöva avboka utan rätt till återbetalning p.g.a. detta. Det är större än så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp