Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MJK" data-source="post: 1202765" data-attributes="member: 167374"><p>OM det är en fråga vad som är "rättvis" är det svårt. Är det Skistar som ska ta smällen? Är det staten? Eller kanske privatpersonerna som i detta fall har oturen att ha bokat en skidresa när pandemin når hit? Pandemin är här. Ur ett "rättvise" perspektiv ser jag inte varför staten (jag och vi andra) ska finansiera någons uteblivna skidsemester. Skidsemester är en lyx, som uteblir för några. Det är tråkigt, men det är bevisligen något de har råd med.</p><p></p><p>OM det gäller vad som är effektivast? Det är tråkigt om staten är tvungna att ta till med metoder som att stänga ner tex Åre helt och inför utegångsförbud bara för att vissa inte inser att det är just deras resa är onödig och bör undvikas.</p><p></p><p>Det är inte heller en fråga om lokala intressen där vissa är oroliga. Åker storstadsbor på semester så kommer de ta med sig smittan och sprida ut den i landet, till ställen där folk inte har ett nya karolinska att skriva in sig på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MJK, post: 1202765, member: 167374"] OM det är en fråga vad som är "rättvis" är det svårt. Är det Skistar som ska ta smällen? Är det staten? Eller kanske privatpersonerna som i detta fall har oturen att ha bokat en skidresa när pandemin når hit? Pandemin är här. Ur ett "rättvise" perspektiv ser jag inte varför staten (jag och vi andra) ska finansiera någons uteblivna skidsemester. Skidsemester är en lyx, som uteblir för några. Det är tråkigt, men det är bevisligen något de har råd med. OM det gäller vad som är effektivast? Det är tråkigt om staten är tvungna att ta till med metoder som att stänga ner tex Åre helt och inför utegångsförbud bara för att vissa inte inser att det är just deras resa är onödig och bör undvikas. Det är inte heller en fråga om lokala intressen där vissa är oroliga. Åker storstadsbor på semester så kommer de ta med sig smittan och sprida ut den i landet, till ställen där folk inte har ett nya karolinska att skriva in sig på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp