Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1202790" data-attributes="member: 163608"><p>Helt urballat!!! Tror kanske att man kan ha en sansad diskussion om någon vecka?? När paniken lagt sig lite.</p><p></p><p>Er länsstyrelse och skukvårdsregion var med på mötet och tyckte att det var ok. Kanske inte eniga men vi får väl hoppas att de vet lite mer än gemene man på ett internet Forum.</p><p></p><p>Skistar är väl en stor aktör men SLAO har ju några till intressenter att representera. Några kanske t o m går i KK?</p><p></p><p>Tror inte Skistar tar så stor smäll om det blir nedstägning. Det hamnar nog i stugägarnas knä. Samtidigt som de får se värdet på sina stugor rasa. Man minns ju början på 90 talet när man kunde köpa andelar i Åre för 1 krona. Dit ska vi väl inte nu hoppas jag evinnerligt. </p><p></p><p>Om jag har bidragit till att på något sätt trissa upp hetsen i den här tråden ber jag om ursäkt. Vill verkligen bara mana till lugn. Många av våra äldre infektionskänsliga (samma grupp som inte fixar en säsongsinfluensa) kommer att stryka med. Det suger big time. Jag tror och hoppas att vi har haft tur i sverige. Att vi ligger några veckor efter alperna och Italien. Att vi tidigt fattade vikten av att inte gå till jobbet med begynnande symptom (skitjobbigt för mig som inte haft en sjukdag sen 2011, knaprar Alvedon och biter ihop i vanliga fall). Att vi isolerar våra äldre. Att vi bor ganska socialt distanserat redan från början. Att de allra flesta av oss i ett tidigt skede fattade att det inte är smart att gå på afterski just nu... O s v. Vi kan nog få ner både dödssiffror och puckel med de åtgärder som tas. Vi behöver inte bli extremare än vad vi är nu. Det gör bara smittan och konsekvenserna värre. Vi måste utsättas för det här annars kan vi inte spöa viruset. För er som har panik finns bara en lösning. Total självvald hemkarantän av er själva, inte av andra (man kan kalla det för "stay the fuck hemma" om man vill) vilket för 99,9 % av hela landets befolkning är för sent, antagligen tills det att ett vaccin finns tillgängligt om ett år med lite tur. Innan dess kommer de ni umgås mest med och närmast avståndsmässigt (arbetskompisar, personal i mataffären, era barn, er släkt) att vara farliga. </p><p></p><p>Om våra dödssiffror ligger under 2000 i juni har vi varit duktiga</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1202790, member: 163608"] Helt urballat!!! Tror kanske att man kan ha en sansad diskussion om någon vecka?? När paniken lagt sig lite. Er länsstyrelse och skukvårdsregion var med på mötet och tyckte att det var ok. Kanske inte eniga men vi får väl hoppas att de vet lite mer än gemene man på ett internet Forum. Skistar är väl en stor aktör men SLAO har ju några till intressenter att representera. Några kanske t o m går i KK? Tror inte Skistar tar så stor smäll om det blir nedstägning. Det hamnar nog i stugägarnas knä. Samtidigt som de får se värdet på sina stugor rasa. Man minns ju början på 90 talet när man kunde köpa andelar i Åre för 1 krona. Dit ska vi väl inte nu hoppas jag evinnerligt. Om jag har bidragit till att på något sätt trissa upp hetsen i den här tråden ber jag om ursäkt. Vill verkligen bara mana till lugn. Många av våra äldre infektionskänsliga (samma grupp som inte fixar en säsongsinfluensa) kommer att stryka med. Det suger big time. Jag tror och hoppas att vi har haft tur i sverige. Att vi ligger några veckor efter alperna och Italien. Att vi tidigt fattade vikten av att inte gå till jobbet med begynnande symptom (skitjobbigt för mig som inte haft en sjukdag sen 2011, knaprar Alvedon och biter ihop i vanliga fall). Att vi isolerar våra äldre. Att vi bor ganska socialt distanserat redan från början. Att de allra flesta av oss i ett tidigt skede fattade att det inte är smart att gå på afterski just nu... O s v. Vi kan nog få ner både dödssiffror och puckel med de åtgärder som tas. Vi behöver inte bli extremare än vad vi är nu. Det gör bara smittan och konsekvenserna värre. Vi måste utsättas för det här annars kan vi inte spöa viruset. För er som har panik finns bara en lösning. Total självvald hemkarantän av er själva, inte av andra (man kan kalla det för "stay the fuck hemma" om man vill) vilket för 99,9 % av hela landets befolkning är för sent, antagligen tills det att ett vaccin finns tillgängligt om ett år med lite tur. Innan dess kommer de ni umgås mest med och närmast avståndsmässigt (arbetskompisar, personal i mataffären, era barn, er släkt) att vara farliga. Om våra dödssiffror ligger under 2000 i juni har vi varit duktiga [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp