Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1202842" data-attributes="member: 161446"><p>Jag tror nog tycka att att Skistar tar ansvar ändå, genom att inte friställa folk från deras levebröd "i onödan", när myndigheterna säger att det är okej att hålla öppet. Och dom är ju inte enda skidorterna heller. Så det finns ju flera faktorer om detta, som att samhället måste fungera också, alla kan inte vara hemma arbetslösa heller.</p><p></p><p>Men... när dom, efter många påstötningar och frågor från kunder, håller kvar folks gamla bokningar och hänvisar till gamla avbokningsregler. Då tycker jag dom gör bort sig. Här hade dom kunnat på eget bevåg gå ut med fri avbokning för alla kunder, med tanke på omständigheterna. Då skulle trycket minska på skidorterna och vården, utan att dom behöver stänga igen. Dom skulle förlora vinst på det, men vinna mycket i goodwill och förtroende från folk. Vilket nog skulle löna sig i långa loppet. Just nu tycker jag dom gömmer sig bakom myndigheterna och låter kunderna få ta emot näthatet. Och visar att girigheten går före allmännyttan nu.</p><p></p><p>Jag har ställt denna frågan till Skistar också, men dom har givetvis inte brytt sig om att svara. Men på telefon säger dom att väldigt många framför samma sak nu, vilket dom framför till eldningen. Skistar skadar sitt varumärke på detta kortsiktiga tänk. Dom borde ändra sig snabbt sig så inte myndigheterna hinner stänga p.g.a. folktrycket, för då förlorar dom arbetstillfällena ändå men behåller all badwill dom får nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1202842, member: 161446"] Jag tror nog tycka att att Skistar tar ansvar ändå, genom att inte friställa folk från deras levebröd "i onödan", när myndigheterna säger att det är okej att hålla öppet. Och dom är ju inte enda skidorterna heller. Så det finns ju flera faktorer om detta, som att samhället måste fungera också, alla kan inte vara hemma arbetslösa heller. Men... när dom, efter många påstötningar och frågor från kunder, håller kvar folks gamla bokningar och hänvisar till gamla avbokningsregler. Då tycker jag dom gör bort sig. Här hade dom kunnat på eget bevåg gå ut med fri avbokning för alla kunder, med tanke på omständigheterna. Då skulle trycket minska på skidorterna och vården, utan att dom behöver stänga igen. Dom skulle förlora vinst på det, men vinna mycket i goodwill och förtroende från folk. Vilket nog skulle löna sig i långa loppet. Just nu tycker jag dom gömmer sig bakom myndigheterna och låter kunderna få ta emot näthatet. Och visar att girigheten går före allmännyttan nu. Jag har ställt denna frågan till Skistar också, men dom har givetvis inte brytt sig om att svara. Men på telefon säger dom att väldigt många framför samma sak nu, vilket dom framför till eldningen. Skistar skadar sitt varumärke på detta kortsiktiga tänk. Dom borde ändra sig snabbt sig så inte myndigheterna hinner stänga p.g.a. folktrycket, för då förlorar dom arbetstillfällena ändå men behåller all badwill dom får nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp