Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1202855" data-attributes="member: 161446"><p>Nu fick jag svar från Skistar. Ni får väl själva läsa min fråga och deras svar.</p><p>[URL unfurl="true"]https://kundo.se/org/skistar-sv/d/skistar-vs-samhallsnyttan-idagens-krislage/#c3478914[/URL]</p><p>Så visst, jag kan absolut förstå att man har avtal med stugägare m.m.</p><p>Men då tycker jag fortfarande att vreden mot resenärerna/gästerna är missriktad, när stugägarna och företagen håller hårt på kontrakten för uthyrningen och inte låter resenärerna avboka nu. För jag tror som sagt det är många som faktiskt skulle avboka om dom fick möjlighet, det framgick när jag pratade med Skistars kundtjänst idag.</p><p></p><p>Så det råder alltså ganska stor oenighet på skidorterna om detta. Medan många locals skriker "Stanna hemma" så säger deras grannar "Nänä, ni har minsann bokat och jag vill ha betalt".</p><p></p><p></p><p>Sedan hörde jag nyss av en vän som berättade att två av hans kunder var "hemförlovade p.g.a. corona", men har dragit upp till fjällen. d.v.s. såna som utnyttjar situationen nu. Där har ni bättre mål för näthatet, enligt mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1202855, member: 161446"] Nu fick jag svar från Skistar. Ni får väl själva läsa min fråga och deras svar. [URL unfurl="true"]https://kundo.se/org/skistar-sv/d/skistar-vs-samhallsnyttan-idagens-krislage/#c3478914[/URL] Så visst, jag kan absolut förstå att man har avtal med stugägare m.m. Men då tycker jag fortfarande att vreden mot resenärerna/gästerna är missriktad, när stugägarna och företagen håller hårt på kontrakten för uthyrningen och inte låter resenärerna avboka nu. För jag tror som sagt det är många som faktiskt skulle avboka om dom fick möjlighet, det framgick när jag pratade med Skistars kundtjänst idag. Så det råder alltså ganska stor oenighet på skidorterna om detta. Medan många locals skriker "Stanna hemma" så säger deras grannar "Nänä, ni har minsann bokat och jag vill ha betalt". Sedan hörde jag nyss av en vän som berättade att två av hans kunder var "hemförlovade p.g.a. corona", men har dragit upp till fjällen. d.v.s. såna som utnyttjar situationen nu. Där har ni bättre mål för näthatet, enligt mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp