Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1202867" data-attributes="member: 163608"><p>Lite medietränad är han nog. Istället för svar ger han oss enkla mattetal som inte journalisterna klarar av att räkna ut eller förmedla till folket. </p><p>Det finns ingen anledning till panik. Vi (alla på planeten alltså) fixar det här med lite sunt förnuft. </p><p></p><p>Petspektiv. Enligt SCB dör 90000 Pers varje år i det här landet. Typ 245 om dagen. I min by har vi typ lika många dop som begravningar. Några stycken varje vecka. Snittåldern i Sverige är 81 år för oss killar och 84 för damerna. Ganska lågt kan man tycka! Många av de 90000 har flera underliggande sjukdomar och är ganska känsliga för infektioner, virus och kräksjukor. Säsongsinfluensan skördar en jävla massa liv trots att det finns ett vaccin som alla över 65 år rekommenderas att ta, vilket de flesta gör (vaccinerar sig alltså).</p><p></p><p>Från FHM och WHO har vi fått några olika matteberäkningar när det gäller Coronan. Men ingen beräkning eller gissning jag har sett har sagt att vi skulle kunna gå igenom det här utan många döda? Oftast samma kategori döda som inte fixar en vanlig influensa. Jag hatar att vara cynisk. Vill inte vara cynisk. Men snälla snälla ta det lite lugnt. Sätt perspektiv på er rädsla. FHM har nog rätt....och fortfarande är er arbetspolare farligare än någon random snubbe i liftkön. Om ni inte tror det så ge faan i liftkön själv.</p><p></p><p>Ta det lugnt. Hjälp till att hålla samhället lugnt. Inga stossiga idéer om zombie accopalyps funkar nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1202867, member: 163608"] Lite medietränad är han nog. Istället för svar ger han oss enkla mattetal som inte journalisterna klarar av att räkna ut eller förmedla till folket. Det finns ingen anledning till panik. Vi (alla på planeten alltså) fixar det här med lite sunt förnuft. Petspektiv. Enligt SCB dör 90000 Pers varje år i det här landet. Typ 245 om dagen. I min by har vi typ lika många dop som begravningar. Några stycken varje vecka. Snittåldern i Sverige är 81 år för oss killar och 84 för damerna. Ganska lågt kan man tycka! Många av de 90000 har flera underliggande sjukdomar och är ganska känsliga för infektioner, virus och kräksjukor. Säsongsinfluensan skördar en jävla massa liv trots att det finns ett vaccin som alla över 65 år rekommenderas att ta, vilket de flesta gör (vaccinerar sig alltså). Från FHM och WHO har vi fått några olika matteberäkningar när det gäller Coronan. Men ingen beräkning eller gissning jag har sett har sagt att vi skulle kunna gå igenom det här utan många döda? Oftast samma kategori döda som inte fixar en vanlig influensa. Jag hatar att vara cynisk. Vill inte vara cynisk. Men snälla snälla ta det lite lugnt. Sätt perspektiv på er rädsla. FHM har nog rätt....och fortfarande är er arbetspolare farligare än någon random snubbe i liftkön. Om ni inte tror det så ge faan i liftkön själv. Ta det lugnt. Hjälp till att hålla samhället lugnt. Inga stossiga idéer om zombie accopalyps funkar nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp