Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowjunkie" data-source="post: 1203062" data-attributes="member: 38201"><p>Ja, den är ju närmare oss helt klart och det är bekymrande läsning utan tvekan. Men du sparkar in öppna dörrar. Jag har ju sagt att jag förstår allvaret i situationen och att det blir ett problem över Påsk i t.ex. Sälen och Åre med överbelastad sjukvård.(Har du inte läst mina tidigare inlägg?) Men att därifrån gå till att t.ex. säga att "hela fjällvärlden måste stängas ned" och att "ingen får åka upp till fjällen och gå på topptur" är det långt. Det är det jag vänder mig mot. Tiden mellan storhelgerna är det ju närmast tomt i fjällorterna, så jag tycker det inte är rimligt att fokusera på att skambelägga de få som vill till fjällen för att vila själen och få ro utanför storhelgerna. Vi har större problem med denna pandemi än det här. Folk kan boka av sina resor nu utan ekonomiska förluster i de flesta orter så det tror jag kommer att göra att många stannar hemma. Det sociala trycket med det nya uttrycket "fjällskam" bidrar också till det efter medias fokus på Åre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowjunkie, post: 1203062, member: 38201"] Ja, den är ju närmare oss helt klart och det är bekymrande läsning utan tvekan. Men du sparkar in öppna dörrar. Jag har ju sagt att jag förstår allvaret i situationen och att det blir ett problem över Påsk i t.ex. Sälen och Åre med överbelastad sjukvård.(Har du inte läst mina tidigare inlägg?) Men att därifrån gå till att t.ex. säga att "hela fjällvärlden måste stängas ned" och att "ingen får åka upp till fjällen och gå på topptur" är det långt. Det är det jag vänder mig mot. Tiden mellan storhelgerna är det ju närmast tomt i fjällorterna, så jag tycker det inte är rimligt att fokusera på att skambelägga de få som vill till fjällen för att vila själen och få ro utanför storhelgerna. Vi har större problem med denna pandemi än det här. Folk kan boka av sina resor nu utan ekonomiska förluster i de flesta orter så det tror jag kommer att göra att många stannar hemma. Det sociala trycket med det nya uttrycket "fjällskam" bidrar också till det efter medias fokus på Åre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp