Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1203481" data-attributes="member: 163608"><p>Vem vet? Jag tycker Tegnell och FHM har varit ganska tydliga i att det kommer dö ganska många. Att vården kommer att bli högt belastad och därför vill man platta till kurvan lite lagom mycket men inte för mycket, så att en stockholmare kanske eventuellt kommer kunna åka till Järvsö och cykla framåt Augusti och Åre framåt oktober och Norge, Finland hmmm ja vad ska man tro??? 2022???? Nej antagligen kommer Norskar och finnar snart att se lite perspektiv på det hela?eller? </p><p></p><p>Om dödligheten är 0,5 promille eller 1 promille har man ju tvistat om. I Italien är det nog 1 promille av 60% av befolkningen innan det börjar plattas ut. 0,5 promille av 60% i Stockholm är någon månad bort.... i hela Sverige skulle det mattetalet bli 3000 personer. Med lite social distansering kanske 2000 om vi är riktigt riktigt duktiga. Med ca 40 döda om dagen är puckeln låg och låååång. I Norge, Finland????? God only knows...jag hoppas verkligen att den där norska experten har rätt i att Norge har varit duktiga!!! Annars får de ha karantän i några år till och vem vet vad som händer med råoljepriset under tiden?? Ganska essentiellt för ett land som livnär sig på den statliga oljefonden och tvärnitar all annan ekonomi samtidigt. Jaja......Lite tidigt att säga att Sverige gjort fel. Men folk som tidigt vill slå sig för bröstet och säga att de är bättre än andra??? Ja vem vet. norskar är ju norskar liksom......</p><p></p><p>Enligt SCB dör det mellan 89000 och 92000 svenskar varje år. Cancer är den vanligaste orsaken för människor under 80 år med 25000 döda om året eller ca 70 om dagen om man vill. Efter 80 år går lungproblem om som den vanligaste dödsorsaken. Enligt FHM har dödsorsaker som vinterkräksjukan och säsongsinfluensan inte varit så vanlig dödsorsak som det brukar vara för den gruppen sedan mitten av februari. </p><p></p><p>Ja jag har ganska högt förtroende för Mengele i det här fallet! Den som lever får se. Tegnell har ju gissat fel några gånger och fått ändra uppfattning han med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1203481, member: 163608"] Vem vet? Jag tycker Tegnell och FHM har varit ganska tydliga i att det kommer dö ganska många. Att vården kommer att bli högt belastad och därför vill man platta till kurvan lite lagom mycket men inte för mycket, så att en stockholmare kanske eventuellt kommer kunna åka till Järvsö och cykla framåt Augusti och Åre framåt oktober och Norge, Finland hmmm ja vad ska man tro??? 2022???? Nej antagligen kommer Norskar och finnar snart att se lite perspektiv på det hela?eller? Om dödligheten är 0,5 promille eller 1 promille har man ju tvistat om. I Italien är det nog 1 promille av 60% av befolkningen innan det börjar plattas ut. 0,5 promille av 60% i Stockholm är någon månad bort.... i hela Sverige skulle det mattetalet bli 3000 personer. Med lite social distansering kanske 2000 om vi är riktigt riktigt duktiga. Med ca 40 döda om dagen är puckeln låg och låååång. I Norge, Finland????? God only knows...jag hoppas verkligen att den där norska experten har rätt i att Norge har varit duktiga!!! Annars får de ha karantän i några år till och vem vet vad som händer med råoljepriset under tiden?? Ganska essentiellt för ett land som livnär sig på den statliga oljefonden och tvärnitar all annan ekonomi samtidigt. Jaja......Lite tidigt att säga att Sverige gjort fel. Men folk som tidigt vill slå sig för bröstet och säga att de är bättre än andra??? Ja vem vet. norskar är ju norskar liksom...... Enligt SCB dör det mellan 89000 och 92000 svenskar varje år. Cancer är den vanligaste orsaken för människor under 80 år med 25000 döda om året eller ca 70 om dagen om man vill. Efter 80 år går lungproblem om som den vanligaste dödsorsaken. Enligt FHM har dödsorsaker som vinterkräksjukan och säsongsinfluensan inte varit så vanlig dödsorsak som det brukar vara för den gruppen sedan mitten av februari. Ja jag har ganska högt förtroende för Mengele i det här fallet! Den som lever får se. Tegnell har ju gissat fel några gånger och fått ändra uppfattning han med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp