Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ledighetskommiten" data-source="post: 1204643" data-attributes="member: 162841"><p>Du får nog göra lite hemläxa om du tror det är samma strategi.</p><p></p><p></p><p>Bättra på vilket sätt?</p><p></p><p></p><p>Personligen är jag inte bitter. Tvärt om tycker jag det är upp till varje land att bestämma. Däremot tycker man det är tråkigt att det uppenbart finns många som inte förstår skillnaden mellan verksamma åtgärder och åtgärder som man gör för att samla billiga poäng hos sin befolkning för att få opinion med sig.</p><p></p><p>Varför är du så bitter?</p><p></p><p>Hur ser du tex själv på (avsaknaden av) skillnaden i Coronaresultat mellan kring tex Haparandatrakten? Trots att svensken tydligen är omdömeslös och i det närmaste suicidal....</p><p></p><p>Jag tycker Sveriges Coronastrategi är mer nyanserad än de flesta andras. Däremot finns det klara brister. Det är tex bedrövligt hur man hanterat äldrevården och i synnerhet hur man där faktiskt missat totalt i strategin. Problemen i äldrevården fanns redan innan Corona (vilket påtalats, men de styrande struntat i det) vilket även syntes tidigare då man fick in svårare sjukdomar.</p><p>Jag är inte alls säker på att Sveriges strategi är den bästa, men jag är fascinerad över hur andra tydligen har sådan spetskunskap att de tvärsäkert kan påstå vad som är rätt och fel. Och i ett skede då man sprungit några kilometer av ett maraton. </p><p></p><p>Personligen tycker jag Sverige skulle agerat mer för att minska spridningen vid äldreboenden, se över sin teststrategi och vara oerhört mycket hårdare på idioterna som uppenbart är för dumma för eget ansvar (tex krogar som missköter sig, privata fester osv osv). Det är inte detsamma som att det är klokt med en total lockdown.</p><p></p><p>Finland ska dock ha stor heder för att faktiskt ha haft en plan och förberedelse för pandemin INNAN det ens startade. Respekt. Då man läser inlägg är det tveksamt om finska folket är klokare än det svenska, men finnarna verkar i alla fall ha politiker som är mer i verkligheten än ideologiska dogmer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ledighetskommiten, post: 1204643, member: 162841"] Du får nog göra lite hemläxa om du tror det är samma strategi. Bättra på vilket sätt? Personligen är jag inte bitter. Tvärt om tycker jag det är upp till varje land att bestämma. Däremot tycker man det är tråkigt att det uppenbart finns många som inte förstår skillnaden mellan verksamma åtgärder och åtgärder som man gör för att samla billiga poäng hos sin befolkning för att få opinion med sig. Varför är du så bitter? Hur ser du tex själv på (avsaknaden av) skillnaden i Coronaresultat mellan kring tex Haparandatrakten? Trots att svensken tydligen är omdömeslös och i det närmaste suicidal.... Jag tycker Sveriges Coronastrategi är mer nyanserad än de flesta andras. Däremot finns det klara brister. Det är tex bedrövligt hur man hanterat äldrevården och i synnerhet hur man där faktiskt missat totalt i strategin. Problemen i äldrevården fanns redan innan Corona (vilket påtalats, men de styrande struntat i det) vilket även syntes tidigare då man fick in svårare sjukdomar. Jag är inte alls säker på att Sveriges strategi är den bästa, men jag är fascinerad över hur andra tydligen har sådan spetskunskap att de tvärsäkert kan påstå vad som är rätt och fel. Och i ett skede då man sprungit några kilometer av ett maraton. Personligen tycker jag Sverige skulle agerat mer för att minska spridningen vid äldreboenden, se över sin teststrategi och vara oerhört mycket hårdare på idioterna som uppenbart är för dumma för eget ansvar (tex krogar som missköter sig, privata fester osv osv). Det är inte detsamma som att det är klokt med en total lockdown. Finland ska dock ha stor heder för att faktiskt ha haft en plan och förberedelse för pandemin INNAN det ens startade. Respekt. Då man läser inlägg är det tveksamt om finska folket är klokare än det svenska, men finnarna verkar i alla fall ha politiker som är mer i verkligheten än ideologiska dogmer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre Corona lite info
Tillbaka
Topp