Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åre gymnasiet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wolwerin" data-source="post: 374467" data-attributes="member: 68240"><p>Hejsan! </p><p></p><p>jag ska försöka vägleda dig så gott det går inom detta område :P</p><p></p><p></p><p>fråga 1: hur är skolan? </p><p>skolan är relatift liten om man jämför sig med en skola i stockholm, det är en modern skola som har lite av allt möjligt, det finns frächa lokaler (klassrum) ett fik ganska stort bibliotek med ett antal datorer som man kan ha användning för. lärarna är suveräna och förstår sig på ungdomar med sin speciella kultur här i åre :P</p><p></p><p></p><p></p><p>fråga 2: hur är media linjen? </p><p>jag har inte gått i media linjen men har kompisar som har gått den linjen så detta är inte min mening av denna linjen!</p><p>men det jag har hört ifrån dem är att linjen är bra i sig och man får hålla på med moderna och bra systemkameror såsom rörlig kamera. skönt folk och inte så mkt läxor den som undrar :P</p><p></p><p></p><p></p><p>fråga 3: hur är hotell och resturang? </p><p>nu kommer den linjen jag är bäst på :P</p><p>nej men det är en jäkligt bra linje/skola och lärare. då första året så läser du lite allmänt inom kök, servering, ansvarsfull hantering av alkohol kaitring och event men mera men sedan andra året så kommer du att börja praktisera osv och i tredje året praktiserar du välldigt mycket och sedan kan du gå med tävlingar så som em.</p><p>HR linjen har en skola i åre som dem är i 2dagar i veckan första året och tre dagar i veckan i tvåan och sedan i trean e du där lite hur som hälst pga av tävlingar praktik men mera. och resten av alla andra dagarna går du skolan i järpen som alla andra gör (men heter racklöfska)</p><p>------------------------------------------------------------------------------------------------------</p><p>(Utbildningen har riksintag vilket innebär att alla med gymnasiebehörighet har rätt att söka. </p><p>Ansökan görs i hemkommunen och koden för utbildningen är HRR105. Det brukar vara över 200 sökande på de 48 platserna och c:a 200 poäng har behövts i betyget från årskurs 9. </p><p>De som blir preliminärt intagna får en inbjudan till en informationsdag i maj. Intagningen blir klar i början av juli och sedan fortlöper reservintaget till mitten av september. </p><p></p><p>och i år eller föra intagnagningen var det 190p men jag tror nog att intagningspoängen i år på hotel och restaurang (H&R) kommer nog bli högre tack vare att det är så populärt här uppe och att dem har riksintag så måste dem höja betygen)</p><p>------------------------------------------------------------------------------------------------------</p><p></p><p></p><p>fråga 4: hur är samhälle? </p><p>nu undrar jag vad du mennar med samhälle?</p><p>men det som jag tror du mennar är nog hur folket är med varandra osv kanske?</p><p>aja men folken är störtsköna alla e trevliga och ja en skön stämning alltså.</p><p></p><p></p><p></p><p>ÖVRIGT: </p><p>ja du som inte kommer från årekommun kan dock inte söka till alla linjerna, men du kan söka till HR, FD översnö, och vinterakrobatik som är lite tråkit men roliga linjer.</p><p>och när du söker IV (individuellt val) så kan du välja jibb om du vill som jag rekomenderar stort!!! och sedan estetiskt val kan du söka nycirkus om någon är intresserad av det?!</p><p>och när du inte kommer ifrån kommunen eller boende får du bo i lägenheter som skolan har som heter källarvägen, hmm och jag ska säga er, dem har inte det bästa ryktet :P men dock trevliga lägenheter. det går förbindelser när skolan börjar och skolan slutar och bussarna går från skolgården och man får busskort om man lägger 200kr i pant.</p><p></p><p></p><p>sådär då nu ska jag inte tråka ut er med mer information men jag tror jag fick med lite ifall som du kanske har nytta med och om ni/du vill ha mer info så bara skriv det och skriv vad du vill veta så ska jag försöka svara på din/dinna frågor.</p><p></p><p></p><p>mvh//</p><p>wolwerin</p><p></p><p>dont drink and drive you can spill the beer</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wolwerin, post: 374467, member: 68240"] Hejsan! jag ska försöka vägleda dig så gott det går inom detta område :P fråga 1: hur är skolan? skolan är relatift liten om man jämför sig med en skola i stockholm, det är en modern skola som har lite av allt möjligt, det finns frächa lokaler (klassrum) ett fik ganska stort bibliotek med ett antal datorer som man kan ha användning för. lärarna är suveräna och förstår sig på ungdomar med sin speciella kultur här i åre :P fråga 2: hur är media linjen? jag har inte gått i media linjen men har kompisar som har gått den linjen så detta är inte min mening av denna linjen! men det jag har hört ifrån dem är att linjen är bra i sig och man får hålla på med moderna och bra systemkameror såsom rörlig kamera. skönt folk och inte så mkt läxor den som undrar :P fråga 3: hur är hotell och resturang? nu kommer den linjen jag är bäst på :P nej men det är en jäkligt bra linje/skola och lärare. då första året så läser du lite allmänt inom kök, servering, ansvarsfull hantering av alkohol kaitring och event men mera men sedan andra året så kommer du att börja praktisera osv och i tredje året praktiserar du välldigt mycket och sedan kan du gå med tävlingar så som em. HR linjen har en skola i åre som dem är i 2dagar i veckan första året och tre dagar i veckan i tvåan och sedan i trean e du där lite hur som hälst pga av tävlingar praktik men mera. och resten av alla andra dagarna går du skolan i järpen som alla andra gör (men heter racklöfska) ------------------------------------------------------------------------------------------------------ (Utbildningen har riksintag vilket innebär att alla med gymnasiebehörighet har rätt att söka. Ansökan görs i hemkommunen och koden för utbildningen är HRR105. Det brukar vara över 200 sökande på de 48 platserna och c:a 200 poäng har behövts i betyget från årskurs 9. De som blir preliminärt intagna får en inbjudan till en informationsdag i maj. Intagningen blir klar i början av juli och sedan fortlöper reservintaget till mitten av september. och i år eller föra intagnagningen var det 190p men jag tror nog att intagningspoängen i år på hotel och restaurang (H&R) kommer nog bli högre tack vare att det är så populärt här uppe och att dem har riksintag så måste dem höja betygen) ------------------------------------------------------------------------------------------------------ fråga 4: hur är samhälle? nu undrar jag vad du mennar med samhälle? men det som jag tror du mennar är nog hur folket är med varandra osv kanske? aja men folken är störtsköna alla e trevliga och ja en skön stämning alltså. ÖVRIGT: ja du som inte kommer från årekommun kan dock inte söka till alla linjerna, men du kan söka till HR, FD översnö, och vinterakrobatik som är lite tråkit men roliga linjer. och när du söker IV (individuellt val) så kan du välja jibb om du vill som jag rekomenderar stort!!! och sedan estetiskt val kan du söka nycirkus om någon är intresserad av det?! och när du inte kommer ifrån kommunen eller boende får du bo i lägenheter som skolan har som heter källarvägen, hmm och jag ska säga er, dem har inte det bästa ryktet :P men dock trevliga lägenheter. det går förbindelser när skolan börjar och skolan slutar och bussarna går från skolgården och man får busskort om man lägger 200kr i pant. sådär då nu ska jag inte tråka ut er med mer information men jag tror jag fick med lite ifall som du kanske har nytta med och om ni/du vill ha mer info så bara skriv det och skriv vad du vill veta så ska jag försöka svara på din/dinna frågor. mvh// wolwerin dont drink and drive you can spill the beer [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åre gymnasiet
Tillbaka
Topp