Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre högzon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xviggenx" data-source="post: 1225001" data-attributes="member: 97967"><p>Väder i högalpin terräng är nyckfullt, det blåser alltid mer på toppen än vad du tror. Bara för att det är vindstilla nere i skogen/dalen/lågzon betyder inte att det inte blåser 20m/s stadig vind på toppen. Bästa fingervisningen om en ska titta på prognoser är SMHI:s fjällväder-rapporter: (siffran för vind utanför parentesen är ihållande/stadig vind och siffran i parentesen är byvind)</p><p></p><p>[ATTACH=full]8903[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xviggenx, post: 1225001, member: 97967"] Väder i högalpin terräng är nyckfullt, det blåser alltid mer på toppen än vad du tror. Bara för att det är vindstilla nere i skogen/dalen/lågzon betyder inte att det inte blåser 20m/s stadig vind på toppen. Bästa fingervisningen om en ska titta på prognoser är SMHI:s fjällväder-rapporter: (siffran för vind utanför parentesen är ihållande/stadig vind och siffran i parentesen är byvind) [ATTACH type="full"]8903[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre högzon
Tillbaka
Topp